۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱

LNG و متانول سوخت محبوب صنعت کشتیرانی

۲۱ فروند کشتی با سوخت LNG در ماه آگوست و ۱۲ فروند کشتی با سوخت متانول در ماه سپتامبر به یارد‌های کشتی‌سازی جهان سفارش داده شده‌اند که بر اساس بررسی‌های موسسه DNV این دو نوع سوخت به عنوان سوخت محبوب صنعت کشتیرانی محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۹۷۲۵۳

 

LNG و متانول سوخت محبوب صنعت کشتیرانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ موسسه DNV در بررسی‌های پژوهشی با ارائه گزارشی سوخت مورد علاقه صنعت کشتیرانی را بر‌اساس نوع سفارش کشتی‌ها اعلام کرده و یاد‌آور شده است: در ماه آگوست و سپتامبر بیشترین کشتی‌های کانتینری سفارش داده شده با سوخت LNG می‌باشد که پس از آن کشتی‌های حامل خودرو و تانکر‌ها قرار دارند.

«مارتین وولد»، مشاور کسب و کار DNV  در این زمینه گفت: پس از LNG سوخت غالب صنعت کشتیرانی متانول است که علاوه بر مالکان کشتی کانتینری مالکان کشتی ها‌ی فله نیز نسبت به سفارش کشتی با سوخت متانول اقدام می‌کنند.

وی یاد‌آور شد: در حال حاضر شاهد رشد و گسترش سفارشات کشتی با سوخت LNG و متانول هستیم؛ در این میان سوخت آمونیاک نیز در رده بعدی قرار دارد. اما هنوز شاهد اولین سفارش تأیید شده با سوخت آمونیاک برای کشتی‌های تجاری نیستیم، اما به نظر می‌رسد که علاقه دست اندرکاران  صنعت کشتیرانی به این سوخت در آینده نزدیک افزایش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار