۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

شناورسازی ۳۰ شناور مغروقه و فرسوده در سواحل شرقی اروندرود

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان از آغاز عملیات شناورسازی ۳۰ فروند شناور مغروقه، فرسوده و چوبی در سواحل شرقی اروندرود خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۵۱
شناورسازی ۳۰ شناور مغروقه و فرسوده در سواحل شرقی اروندرود
 
به گزارش خبرنگار مانا، کامبیز مالکی‌زاده در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌‍‌های جمعی افزود: این مغروقه‌های چوبی به علت فرسودگی در محدوده اسکله‌های تجاری بندر اروندکنار، بندر و اسکله شیلات و بازار ماهی آبادان قرار دارند و در این نقاط رها شده‌اند.
وی گفت: برای شناورسازی و خارج کردن این شناور‌های فرسوده و چوبی، با مقام‌های قضایی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

مدیر بنادرو دریانوردی آبادان افزود: ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی برای شناورسازی این مغروقه‌ها اختصاص یافته است.

مالکی‌زاده افزود: با شناورسازی این مغروقه‌ها، علاوه بر فضاسازی و توسعه اسکله‌ها، امکان پهلوگیری ایمن شناور‌های صیادی و باری در اسکله‌های بنادر آبادان و اروندکنار فراهم خواهد شد.

مدیر بنادر ودریانوردی آبادان ابراز امیدواری کرد خارج سازی این شناور‌های مغروقه تا پایان سال جاری به اتمام برسد و یکی از مطالبات صیادان منطقه محقق شود.

پس از پایان جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، دست کم ۱۲۰ فروند شناور مغروقه در آبراه اروندرود با هدف بهبود ضریب ایمنی کشتیرانی در این آبراه بین‌المللی خارج شده است.

رژیم بعثی عراق درآغاز تهاجم همه جانبه به جمهوری اسلامی ایران در ۳۱ شهریور ماه ۱۳۵۹ ده‌ها کشتی و شناور باری، تجاری و صیادی را در آبراه اروندرود غرق کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار