۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

اعلام گزارش نهایی خدمات امداد و نجات دریای خزر در تابستان / نجات ۱۱۷۶ نفر از خطر غرق شدگی دریای خزر

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران گفت: بر اساس اعلام گزارش نهایی خدمات امداد و نجات دریایی ارائه شده توسط کمیته پییشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی ۱۴۰۲ استان مازندران در مجموع هزار و ۱۷۶ نفر از خطر غرق شدگی دریای خزر طی بازه زمانی اول خرداد تا سوم مهر ماه نجات یافتند.
کد خبر: ۹۷۱۳۹

اعلام گزارش نهایی خدمات امداد و نجات دریای خزر در تابستان / نجات ۱۱۷۶ نفر از خطر غرق شدگی دریای خزر

فضل الله کیقبادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با اتمام تعطیلات تابستان گزارش نهایی خدمات امداد و نجات توسط کمیته پیشگیری و کاهش غریق طرح ساحلی استان مازندران اعلام شد.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران ادامه داد: بر این اساس، در بازه زمانی اول خرداد تا سوم مهر ماه امسال با جانمایی سه پایگاه ثابت دریایی، ۱۰ پست سیار و موقت ساحلی، هشت کمپ چادر سلامت، ۱۵ واحد پاسگاه سیار ساحلی و ۶۴ اکیپ گشت انتظامی خودرویی به گردشگران خدمات رسانی شده است.

کیقبادی با اشاره به گشت زنی ۴۶۰ نفر نیروی عملیاتی و استقرار ۱۱۰۰ نفر ناجی غریق در بازه زمانی مذکور، اظهار داشت: همچنین ۴۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۶۰ دستگاه موتورسیکلت امدادی، دو دستگاه موتورلانس، ۵۰ فروند قایق و ۱۰ فروند جت اسکی به منظور عملیات امداد و نجات به کار گرفته شدند.

وی با اشاره به انجام عملیات امداد و نجات در طول ۴۷۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل پوشش، بیان داشت: در مجموع آمار نهایی ۱۱۷۶ نفر از غرق شدگی نجات یافتند، ۱۶ هزار و ۷۳۱ نفر درمان سرپایی و ۱۴۹ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

به گفته این مقام مسئول در استانداری مازندران، بیشترین نجات یافته به ترتیب در ساحل بابلسر با ۳۷۲ نفر، ساحل عباس آباد با ۱۶۱ نفر و ساحل محمود آباد با ۱۲۰ نفر گزارش شده است.

معاون ستاد ساماندهی سواحل و دریای استانداری مازندران، اعلام کرد: همچنین بیشترین تعداد مصدوم انتقالی دریایی- ساحلی به ترتیب ساحل بابلسر با ۳۴ نفر، ساحل عباس آباد با ۱۸ نفر، ساحل رامسر با ۱۶ نفر و ساحل نوشهر نیز ۱۶ نفر اعلام شده است.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین بیشترین تعداد درمان سرپایی به ترتیب به ساحل فریدونکار با چهار هزار و ۴۲۳ نفر، ساحل محمود آباد با سه هزار و ۶۸۴ نفر، ساحل بابلسر با دو هزار و ۶۲۶ نفر و ساحل رامسر با ۱۵۵۷ نفر اختصاص داشته است.

کیقبادی، جمعیت هلال احمر استان مازندران، اورژانس مازندران، فدراسیون نجات غریق و غواصی، فرماندهی انتظامی مازندران و فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران را از جمله ارگان‌هایی دانست که طی چهار ماه گذشته در امر عملیات امداد و نجات دریایی با استانداری مازندران همکاری داشته‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار