۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹

رشد ۳۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر سجافی هندیجان

رئیس اداره بندر و دریانوردی سجافی هندیجان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸ هزار تُن کالا در بندر تجاری سجافی هندیجان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۹ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۷۰۵۵

رشد ۳۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر سجافی هندیجان

به خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، امرالله درویشی افزود: در این مدت ۱۶۴ فروند شناور تجاری در بندر سجافی تردد داشته‌اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد حجم تجارت خارجی بندر سجافی با کشور‌های حوزه خلیج فارس است.
درویشی بیان کرد: بندر سجافی با برخورداری از مزایایی نظیر پسکرانه جمعیتی مناسب در حوزه بازار، زیرساخت‌های مناسب برای صادرات آبزیان، محصولات کشاورزی و احشام، دارای قابلیت‌هایی همچون راه‌اندازی تجارت کالا‌هایی نظیر لوازم خانگی، منسوجات، قطعات یدکی خودرو همچنین تجارت ساحلی با استان بوشهر است.
وی با اشاره به اینکه بندر سجافی در اقتصاد شهرستان هندیجان نقش کلیدی دارد و بیش از ۸۰۰ فروشگاه تجاری وابسته به فعالیت‌های این بندر هستند، افزود: نزدیک به ۲۰۰ فروند شناور تجاری در بندر سجافی فعالیت دارند و این شناور‌ها در زمینه ورود کالا‌های ملوانی موجب اشتغال مستقیم برای نیرو‌های بومی و اهالی منطقه شده است.
بندر تجاری سجافی در ۳۷ کیلومتری هندیجان با سه پست اسکله به طول ۱۰۵ متر و آبخور ۳ متر دارای دو هزار متر مربع انبار سرپوشیده و شش هزار متر بارانداز از بنادر محلی و فعال بنادر خوزستان است که پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار