روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

سرمایه گذاری برای آموزش دریانوردان هزینه نیست

انتخاب یک رویکرد پیشگیرانه برای تقویت روحیه و بالا بردن انگیزه در دوران پساکرونا به منظور افزایش بهره وری در بین دریانوردان یک اصل  اساسی است و باید برای تربیت و آموزش بیشتر دریانوردان سرمایه گذاری کرد، زیرا سرمایه گذاری در این زمینه هزینه نیست بلکه یک دارایی برای  صنعت دریانوردی به حساب می‌آید.
کد خبر: ۹۶۷۳۱

سرمایه گذاری برای آموزش دریانوردان هزینه نیست

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ در میزگرد آنلاین (لزوم انتخاب رویکرد پیشگیرانه برای حفظ روحیه دریانوردان در دوران پسا کرونا) که با حضور کارشناسان و تحلیلگران ارشد دریایی برگزار شد فرصت‌های کلیدی به منظور بازیابی روحیه و شخصیت دریانوردان پس از همه گیری کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیامد‌های مثبت ناشی از همه گیری به بحث گذاشته شد. در این میزگرد انجام معاینات پزشکی و توجه به سلامت روان دریانوردانی که مدت مدیدی در دوران کرونا در کشتی اقامت داشتند، مورد اقبال همگان قرار گرفت و بر تربیت نیروی انسانی به منظور مقابله با رویداد‌ها در شرایط اضطراری و حساس تأکید شد.

 براساس این گزارش «سروان ایو واندنبورن» مدیر NorthStandard طی سخنانی در این میزگرد گفت: بیماری کووید ۱۹ که بیش از دو سال بر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی سایه افکند مانند سکوی پرشی بود که به مدیران صنعت دریایی و دریانوردان یاد داد چگونه در مواقع حساس و بحرانی بتوانند از طریق روش‌های آنلاین به کمک یکدیگر بشتابند. اینک که دوران همه‌گیری کرونا به پایان رسیده اهمیت همبستگی در بین دریانوردان پس از کرونا بیش از پیش  خود را نشان می‌دهد که باید نسبت به آن توجه لازم از سوی جامعه دریایی به عمل آید.

«یوهان اسمیت» مدیر انجمن جهانی دریانوردان نیز در ادامه گفت: هرگز نباید سهم قابل توجه دریانوردان را چه در دوران کرونا و چه در حال حاضر در تجارت دریایی فراموش کنیم.

دوران کرونا اگرچه آسیب‌های جدی به اقتصاد دریایی و فعالیت دریانوردان وارد کرد؛ اما در کنار آن مزایایی نیز همراه داشت و شرکت‌ها را به رقابت با یکدیگر وادار کرد تا به یک مفهوم  جهانی عبور از بحران دست یابند.

وی در ادامه گفت: پس از دوران کرونا باید صنعت دریایی سلامت روانی دریانوردان را مورد نقد و بررسی قرار داده و به خواسته‌های آنان توجه نشان دهد.

«مارینوس کوکینیس» مدیرعامل OneLearn Global با اشاره به اینکه کووید ۱۹ باعث شد صنعت دریایی به حمایت جامع از سلامت و رفاه دریانوردان پی ببرد تأکید کرد: از آغاز همه‌گیری کرونا حدود ۴۰۰۰ نفر از دریانوردان را  در زمینه سلامت روان مورد بررسی قرار داده و از آنان حمایت کرده‌ایم؛ اما باید در دوران پس از کرونا به حمایت پزشکی از دریانوردان از طریق شیوه‌های آنلاین اهمیت داده و به جنبه‌های رفاه آنان توجه کنیم، زیرا اعتقاد دارم پزشکی از راه دور می‌تواند زندگی انسان‌ها را نجات دهد.

«جورج پیتائولیس» رئیس پرسنل دریایی مؤسسه نکیلات نیز با اشاره به تأثیر کووید ۱۹ بر زندگی دریانوردان چه در زندگی و چه در محیط کاری گفت: همگان شاهد بودیم که مردم در داخل خانه‌های خود ساکن شده بودند، اما دریانوردان در همان زمان در محیط کار با جانفشانی در حمل‌و‌نقل دریایی نقش اساسی داشته و اجاره ندادند وقفه‌ای در کار حمل‌و‌نقل صورت گیرد.  

اینک که دوران کرونا به سر آمده باید روحیه و شخصت دریانوردی که ۶ تا ۸ ماه در دوران کرونا بر روی کشتی زندگی کردهاز نظر سلامت روانی مورد بررسی قرار گیرد؛ زیرا توجه به سلامت روانی آن‌ها در واقع درک موقعیت دریانوردان در محیط کار می‌باشد.

«رونالد اسپیثوت» مدیرعامل onehealth نیز گفت: کووید ۱۹ رویداد‌های مجازی و بسیاری از پیشرفت‌های فنّاوری را به زندگی انسان‌ها و صنعت دریانوردی به ارمغان آورد.

این بیماری باعث شد نیاز به سرمایه‌گذاری بر روی دریانوردان بیشتر آشکار شود و صنعت دریایی باید بداند سرمایه گذاری در تربیت و آموزش نیروی انسانی هزینه نیست بلکه یک دارایی به حساب می‌آید که ما از آن به عنوان سرمایه‌گذاری اجتماعی یاد می‌کنیم که به طور قطع باید ادامه یابد.

«دکتر کریستین لوباتون» مدیر کلینیک پزشکی نوردیک نیز طی سخنانی گفت: در دوران همه‌گیری خود را مجبور کردیم که در صنعت کشتیرانی از یک رقیب به یک همکار تبدیل شویم در نهایت صنعت دریایی آنچنان تحت فشار قرار گرفت و کار‌هایی را انجام داد که قبلاً به هیچ عنوان انجام نداده بود و این کار با همت دریانوردان یک نوع بالندگی به شمار می‌رود.

 این امر با پیشرفت فنّاوری‌ها در صنعت دریایی در دوران کرونا از راه دور صورت گرفت  و خدمات به خوبی هدایت شد و فرآیند‌ها به سرانجام رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار