روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی برای حمل کانتینر بین مصر و روسیه

روسیه در راستای اهتمام به ایجاد مسیرهای کشتیرانی جدید به ویژه تا شمال آفریقا، یک مسیر دریایی جدید برای حمل و نقل مستقیم محمولات کانتینری با مصر راه اندازی کرد.
کد خبر: ۹۶۶۱۴

 

راه اندازی سرویس مستقیم کشتیرانی برای حمل کانتینر بین مصر و روسیه

به گزارش مانا به نقل از روسیا الیوم، گروه کشتیرانی و حمل‌و‌نقل غول پیکر «فسکو» روسیه در اجلاس روسیه آفریقا که این روز‌ها در سن پترزبورگ برگزار شد، از راه اندازی خط مستقیم کشتیرانی بین روسیه و مصر خبر داد.

گروه حمل‌و‌نقل روسی FESCO یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات حمل‌و‌نقل و لجستیک در روسیه است که در بخش‌های بنادر، راه آهن، لجستیک یکپارچه و سایر شقوق حمل‌و‌نقل فعالیت دارد.

آندری سوریلوف، رئیس هیئت مدیره فسکو در حاشیه شرکت در این اجلاس گفت: فسکو بزرگترین شرکت حمل‌و‌نقل در روسیه و دارای بزرگترین ناوگان دریایی این کشور است که به پل بین اقتصاد روسیه و آفریقا، از جمله کشور‌های مغرب و شمال آفریقا تبدیل خواهد شد.

این مقام روسی افزود: ما  امروز از افتتاح سرویس کانتینری تجاری دریایی مستقیم بین بندر دمیاط مصر و بندر تجاری نووراسییسک روسیه خبر دادیم. این یک خط کشتیرانی نسبتاً بزرگ است که ما در طول شش ماه اخیر برای افتتاح آن آماده می‌شدیم و در همین راستا ماز تعدادی از مؤسسات و شرکت‌های تجاری در مصر بازدید کردیم  و مشتاقانه منتظر قابلیت‌های حمل‌و‌نقل عظیم  تا ۳۰ هزار کانتینر بار در سال هستیم.

سوریلف پیش‌بینی کرد که مصر به دلیل موقعیت استراتژیک خود به مرکزی برای حمل‌و‌نقل بار به روسیه و از روسیه تبدیل شود.

رئیس هیئت مدیره فسکو گفت: بدون شک موقعیت کشور مصر و  بنادر آن به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم کالا‌ها و خطوط کشتیرانی را به ویژه در شمال آفریقا به راحتی اداره کنیم و محموله‌های لازم را به مرکز آفریقا نیز تحویل دهیم.

وی تأکید کرد که فسکو علاقه‌مند به راه‌اندازی مسیر‌های کشتیرانی جدید به کشور‌های آفریقایی از جمله شمال آفریقا نظیر الجزایر، مغرب و تونس است.

دومین دوره اجلاس سران روسیه و آفریقا از دیروز جمعه در شهر سن پترزبورگ روسیه آغاز به کار کرد که در چارچوب تقویت روابط راهبردی روسیه و کشور‌های آفریقایی و ارتقای آن‌ها به سطح جدیدی برگزار شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار