۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد دلاری مالکان برای ساخت کشتی‌های LNG

مالکان کشتی به منظور سفارش ساخت کشتی‌های حامل گاز ال ان جی در مدت ۱۸ ماه گذشته ۴۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده‌اند؛ قرار است این میزان در ۳ سال آینده به ۱۶۶ میلیارد دلار برسد.
کد خبر: ۹۶۵۸۵

سرمایه گذاری ۴۷ میلیارد دلاری مالکان برای ساخت کشتی‌های LNG

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی موسسه کلارکسون استقبال جهانی از گاز ال ان جی سبب افزایش سفارش این قبیل کشتی‌ها است که این کار سفارش کانتینری را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است.  

بر‌اساس این گزارش در شش ماهه سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۷.۷ میلیارد دلار به سفارش ساخت کشتی‌های گاز‌بر اختصاص یافته و سرمایه گذاری در این بخش در شش ماهه اول سال ۲۰۲۳ میلادی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۲۷ درصد بیشتر از سرمایه گذاری در بخش سفارش ساخت کشتی‌های کانتینری است.

تجزیه و تحلیل مؤسسه کلارکسون نشان می‌دهد بالا رفتن تقاضا برای انرژی، جایگزینی سوخت ال ان جی با سوخت کم‌سولفور، دستیابی به امنیت انرژی باعث بالا رفتن سفارش ساخت کشتی‌های حامل ال ان جی شده است.

کلارکسون در ادامه به بالا بودن قیمت ساخت کشتی‌های حامل ال ان جی اشاره کرده و می‌نویسد سفارش ساخت هر کشتی استاندارد حامل ال ان جی ۱۷۴ هزار متر مکعبی از ۲۱۱ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲  میلادی به ۲۶۱ میلیون دلار در حال حاضر رسیده است و نرخ اجاره کشتی‌های حامل گاز از ۱۰۰ هزار دلار به ۱۲۰ هزار دلار در روز رسیده است.

این گزارش حاکی است در حال حاضر ۳۳۱ کشتی حامل گاز ال ان جی یعنی ۵۱ درصد از ناوگان حمل گاز در دست ساخت است که قرار است ظرف سه سال آینده میزان سرمایه گذاری به ۱۶۶ میلیارد دلار برسد.

در پایان این گزارش آمده است تجارت گاز ال ان جی که در حال حاضر ۳۹۰ میلیون تُن می‌باشد در سال ۲۰۳۰ میلادی به ۶۵۰ میلیون تُن خواهد رسید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار