۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶

هشدار دوباره سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان/گرمای خرماپزان و کاهش ساعات اداری

مدیرکل هواشناسی خوزستان با صدور هشدار دوباره سطح نارنجی در مناطق ساحلی خوزستان اعلام کرد: با تقویت سامانه کم فشار جنب حارّه‌ای، بیشتر مناطق ساحلی خوزستان شاهد هوای داغ و شرجی که در اصطلاح محلی به آن خرماپزان می‌گویند خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۴۷۴

هشدار دوباره سطح نارنجی هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان/گرمای خرماپزان و کاهش ساعات اداری


محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه بیشتر مناطق ساحلی خوزستان شاهد دمای بالای ۵۰ درجه بالای صفر خواهند بود.

وی گفت: با توجه به این پدیده احتمال  گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، آتش‌سوزی در مراتع و مزارع و  خسارت ناشی از تنش دمایی در بخش‌های کشاورزی و دامداری وجود دارد.

سبزه زاری اظهارداشت: با توجه به این هشدار توصیه می‌شود صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از تردد‌های غیر‌ضروری در حوالی ظهر تا اوایل غروب جهت جلوگیری از گرمازدگی، آبیاری مزارع در اوایل صبح یا شب، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات گرم، خودداری از رها کردن زباله‌های براق در طبیعت، خاموش کردن کامل آتش در صورت روشن کردن آن در مراتع  و استفاده از وسایلی مانند عینک آفتابی و کلاه در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید انجام شود.

استانداری خوزستان نیز در پی هشدار هواشناسی، ساعت کاری اداری در روز‌های پیشِ‌رو را از ۱۳ به ۱۲ کاهش داد تا از فشار فزاینده به شبکه توزیع برق بکاهد.

با شکل گیری گرمای فراینده و داغ در مناطق ساحلی خوزستان، بیشتر فعالیت‌های تجاری در این شهر‌ها به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار