۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۸

نامه دبیرکل سازمان ملل به پوتین برای تمدید توافق صدور غلات از دریای سیاه

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد آنتونیو گوتروش دبیرکل این سازمان در نامه‌ای به رئیس جمهور روسیه پیشنهاد داد در ازای اتصال یکی از شرکت‌های تابعه بانک کشاورزی روسیه به سیستم سوئیفت قرارداد صدور غلات از دریای سیاه را تمدید کند.
کد خبر: ۹۶۴۶۹

 

نامه دبیرکل سازمان ملل به پوتین برای تمدید توافق صدور غلات از دریای سیاه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز با اشاره به اینکه پوتین هنوز پاسخی به این نامه نداده یاد‌آور شد: استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل  در این زمینه گفت: همچنان منتظر پاسخ پوتین به نامه دبیرکل سازمان ملل هستیم.

در همین حال خبرگزاری تاس گزارش داد: پوتین اعلام کرد هنوز نامه آنتونیو گوتروش را مطالعه نکرده، اما روسیه با مقامات سازمان ملل در تماس است.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روسیه را متهم کرد که از این توافق به عنوان یک سلاح استفاده کرده و نسبت به  تمدید آن غرب را تهدید می‌کند.

وی در ادامه گفت: اگر روسیه حاضر نیست جنگ را به پایان برساند، اما می‌تواند به ابتکار سازمان ملل که از یک سال قبل به منظور عرضه محصولات غذایی به دنیا منعقد شده، پاسخ مثبت دهد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز از منابع آگاه کسب اطلاع کرد اتحادیه اروپا در حال بررسی موضوع اتصال یک شعبه بانک کشاورزی Rosselkhozbank به  سیستم سوئیفت است تا امکان معاملات غلات و کود  شیمیایی روسیه را فراهم کند.

در پایان این گزارش آمده است: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز خواستار تمدید قرارداد صدور غلات از دریای سیاه می‌باشد، اما کرملین اعلام کرده هیچ توافقی با ترکیه در این زمینه به عمل نیامده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار