روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴
رئیس سرمایه گذاری بنادر الرویس و دوحه قطر مطرح کرد:

بندر دیر، دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران

رئیس سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی بنادر الرویس و دوحه قطر با اشاره به ایجاد زیرساخت‌ها در بندر دیر استان بوشهر گفت: بندر دیر با توجه به کوتاهی مسافت اکنون به عنوان دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران نقش‌آفرینی می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۹۳

بندر دیر، دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرمایه‌گذاران قطری با بازدید میدانی از بندر دیر ظرفیت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایت بندر دیر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در این بازدید اظهار کرد: این اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در راستای توسعه روابط تجاری و افزایش همکاری‌های بندری و دریایی با کشور قطر با تمامی ظرفیت‌های خود پای کار آمده و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.

 محمد قاسمی افزود: بندر دیر علاوه بر مسافت کوتاه با بندر الرویس قطر با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب می‌تواند کانونی فعال برای توسعه مبادلات تجاری بین دو کشور باشد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: از جمله ظرفیت‌های بندر دیر می‌توان به اسکله ۲۱۷ متر، اسکله رمپ استاندارد، ۵ رمپ موقت در مجموع به طول ۱۰۰ متر و عمق ۴.۵ متری حوضچه اشاره کرد.
قاسمی یادآور شد: سال گذشته پروژه محوطه‌سازی بندر دیر به مساحت سه‌هکتار به بهره‌برداری رسید و اکنون نیز عملیات اجرایی احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیر در حال انجام است.
رئیس سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی بنادر الرویس و دوحه قطر نیز گفت: هدف از سفر به ایران، دیدار با مقامات ایرانی و بازدید از بندر دیر استان بوشهر جهت سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های زیرساختی است.
حسین المقیف افزود: بندر دیر با توجه به کوتاهی مسافت اکنون به عنوان دروازه اصلی تجارت بین قطر و ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار