۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

لزوم ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و بنگلادش

رئیس اتاق بازرگانی آبادان گفت: نبود خط مستقیم کشتیرانی عامل اصلی محدودیت تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و بنگلادش است.
کد خبر: ۹۶۲۸۵

لزوم ایجاد خط کشتیرانی بین ایران و بنگلادش

 

به گزارش خبرنگار مانا، اسدالله کرد زنگنه در نشست مشترک با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران، قرار گرفتن بنادر خرمشهر و آبادان در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه گذاران شرکت‌های بنگلادشی در این منطقه آزاد بیان کرد و افزود: راه‌اندازی خط مستقیم کشتیرانی بین بنادر بنگلادش و بنادر آبادان و خرمشهر می‌تواند حجم تجارت بین دو کشور را چند برابر افزایش دهد.

وی تهاتر خرما و محصولات کشاورزی منطقه آزاد اروند با پوشاک بنگلادش را یکی از ظرفیت‌های تجاری بین دو کشور بیان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی آبادان تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی را از دیگر چالش‌های توسعه مناسبات اقتصادی ایران و بنگلادش بیان کرد و افزود: قرار است وزارت امور خارجه در این خصوص پیگیری‌های لازم را برای برطرف کردن موانع اقتصادی دو کشور انجام دهد و ما در انتظار نتایج آن هستیم.
وی در این نشست پیشنهاد کرد یک اتاق فکر و یا کمیته‌ای به منظور همکاری کشور بنگلادش و منطقه آزاد اروند تشکیل شود و به صورت مستمر جلسات آن برگزار شود.
«جولیا موین» رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران نیز گفت: بنگلادش به دلیل برخورداری از صنعت ساختمانی پویا به فولاد، آلومینیوم و مس نیاز دارد.
وی با اشاره به فعال بودن شرکت‌های کشتی سازی بنگلادش افزود: شرکت‌های کشتی سازی بنگلادش می‌توانند تأمین کننده خوبی برای قطعات کارکرده کشتی‌های دیگر کشور‌ها باشند.
وی گفت: بنگلادش به عنوان ببر اقتصادی آینده آسیا مطرح است و در زمینه تجاری آمادگی همکاری با منطقه آزاد اروند دارد.

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در تهران آمادگی شرکت‌های تولیدی و خدماتی این کشور را برای سرمایه گذاری در بنادر آبادان و خرمشهر اعلام کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار