۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
در راستای مقابله با مواد مخدر؛

بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر بازرسی شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف پیشگیری و مقابله با حمل و ترانزیت مواد مخدر بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ شناور در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۶۲۸۲

بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ شناور در بنادر استان بوشهر بازرسی شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، شهریار محمدزاده فرد با گرامیداشت ۵ تیر  روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار دارد و در این راستا شناور‌ها مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی از بازرسی ۱۲ هزار و ۵۰۰ شناور در یکسال گذشته در مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: علاوه بر بازرسی و پاس تمام شناور‌های ورودی و خروجی بنادر استان، کنترل و بازرسی از کامیون‌ها، خودرو‌های سواری و کالای همراه ملوان و همکاری مداوم با پلیس مبارزه با مواد مخدر در حوزه بازرسی از شناور‌ها و انبار‌ها از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

 فرمانده یگان حفاظت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: تامین و نصب دستگاه ایکس‌ری در پایانه‌های مسافری بنادر بوشهر و خارگ، تشکیل پرونده مقدماتی کشف مواد مخدر از افراد و وسائط نقلیه به عنوان ضابط خاص قضایی، همکاری مستمر با کاشفین مواد مخدر و درخواست ورود سگ‌های موادیاب در بنادر از دیگر اقدام‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌رود.

محمدزاده فرد ادامه داد: آموزش دوره‌های آشنایی با انواع مواد مخدر و مضرات استفاده از این مواد، آموزش انواع جاسازی‌های موادمخدر در وسائط نقلیه و شناور‌ها برای ماموران حفاظت بنادر، امحاء مواد مکشوفه و قرص‌های روانگردان با دستور مقام قضایی از دیگر برنامه‌هایی است که در حوزه پیشگیری و مباررزه با مواد مخدر در بنادر استان بوشهر اجرایی شده است.

وی گفت: همکاری و تعاملات هم‌افزا با گمرکات استان مراجع انتظامی و قضایی در حوزه دریا و خشکی و همچنین همکاری با پلیس مبارزه با موادمخدر با اعزام شناور‌های تجسس و نجات جهت تعیین مجرمین و شناور‌های مختلف از جمله برنامه‌های اجرا شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار