۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

بارندگی محدودیت‌های عبور کشتی از کانال پاناما را به تعویق انداخت

بارندگی در چند روز اخیر باعث شد محدودیت‌هایی که قرار بود از ۲۵ ژوئن و ۹ ژوئیه برای کشتی‌ها در کانال پاناما اجرا شود در حال حاضر به تعویق افتد.
کد خبر: ۹۶۲۷۵

بارندگی محدودیت‌های عبور کشتی از کانال پاناما را به تعویق انداخت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ خبرگزاری رویترز گزارش داد: مقامات کانال پاناما با ابراز خوشحالی پس از بارندگی‌های اخیر محدودیت‌هایی را که قرار بود برای بزرگترین کشتی‌ها بر‌اساس میزان آبخور در آبراه کلیدی کانال پانا‌ما به اجرا در‌آورند، به تعویق انداخته‌اند.

قرار بود از تاریخ ۲۵ ژوئن و ۹ ژوئیه به منظور مقابله با خشکسالی در کانال پاناما کشتی‌هایی که از ظرفیت بیشتری برخوردارند با محدودیت مواجه شده و از محموله‌های خود کم کنند تا اجازه تردد از کانال را داشته باشند. این قانون در ماه آوریل و می‌سال جاری میلادی برای برخی از کشتی‌ها به اجرا در‌آمد.

در ادامه این گزارش آمده است: قرار بود کشتی‌ها محموله‌های خود را برای عبور از کانال پاناما کمتر کنند تا بتوانند از کانال عبور کنند که این موضوع بر تجارت دریایی در یکی از شلوغترین کانال‌های تجاری جهان تاثیر منفی داشت، اما با شروع فصل بارانی پاناما که چندی پیش شروع شده و در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت باعث شد که  حوضچه‌های کانال پاناما پر از آب شود.

بر این اساس قرار بود برای کشتی‌های نئو‌پاناماکس ۴۴ فوت با ۱۳.۴۱ متر و کشتی‌های پاناماکس ۳۹.۵ فوت با ۱۲.۴ متر میزان آبخور تعیین شود.

رویترز در ادامه گزارش می‌نویسد: دولت پاناما مشخص نکرده که این اقدامات مربوط به محدودیت کشتی‌ها تا چه زمانی به تعویق خواهد افتاد، اما یکی از مسئولان این کانال گفت در صورت داشتن برنامه‌های جدید به موقع اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار