۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۳ نقطه اصلی توریستی ساحل مکران

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: زیرساخت‌های گردشگری در سه نقطه اصلی گردشگر پذیر ساحل مکران شامل ساحل کنارک، ساحل چابهار و ساحل گواتر با مجموع اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۶۲۱۶

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ۳ نقطه اصلی توریستی ساحل مکران

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه هم اکنون شاهد توسعه گردشگری در سواحل دریای عمان واقع در استان سیستان و بلوچستان هستیم از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل این استان جهت رفاه گردشگران و نیز زمینه سازی ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی خبر داد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: بر همین اساس نیز هر ساله اعتباراتی جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در نوار ساحلی مکران اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: در گام نخست ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سه نقطه اصلی گردشگر پذیر ساحل مکران شامل ساحل کنارک، ساحل چابهار و ساحل گواتر با مجموع اعتبار چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.

به گفته تجری به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در ساحل کنارک یک میلیارد و ۵۰۰ میلیارد تومان، ساحل چابهار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و به منظور ایجاد زیرساخت‌ها و ساماندهی ساحل گواتر مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد: همچنین تعداد زیادی پروژه گردشگری هم اکنون در حال ساخت بوده که از زمان توجه جدّی دولت به موضوع مکران، این پروژه‌ها افزایش یافته است.

به گفته وی، مکران به دلیل قرار گیری در منطقه استراتژیک، ممتاز و متمایز بستر بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری خارجی است؛ سواحل منطقه و همسایگی با کشور‌های حاشیه خلیج فارس، دریای‌عمان، کشور پاکستان و مسیر ترانزیتی، شرایط مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است.

وی اذعان داشت: یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه، افزایش مشوق‌های سرمایه گذاری در منطقه و ایجاد بستر هماهنگی و انسجام بخشی با دستگاه‌های اجرایی در چارچوب شورای توسعه مکران است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اذعان داشت:  لذا این اقدامات و هدایت طرح‌های گردشگری با برنامه ریزی صورت گرفته، رشد شتابان و توسعه هدفمند گردشگری منطقه را به دنبال خواهد داشت و سبب می‌شود در آینده سرمایه گذاری‌های زیادی در منطقه اتفاق بیفتد.

به گفته تجری، پیش‌بینی می‌شود به زودی افراد بومی و محلی به سمت اشتغال در این صنعت بیش از گذشته روی آورند، مکران به عنوان قطب اول گردشگری ساحلی و دریایی منطقه قلمداد و به یکی از مقاصد اصلی گردشگری به ویژه در فصل سرد سال تبدیل شود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین طرحی با همکاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان تهیه شده که مشتمل بر محور‌های توسعه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی، گردشگری ساحلی، گردشگری کشاورزی و روستایی، توسعه حمل و نقل و توسعه زیرساخت‌های گردشگری است.

به گفته تجری، این طرح در سه بخش فرصت‌های سرمایه گذاری، ارائه مشوق و حمایت از سرمایه گذارانی که هم اکنون در حال اجرای پروژه‌های گردشگری هستند و نیز طرح‌های پیشران گردشگری دسته بندی شده که با حمایت و کمک دستگاه‌های اجرایی ذی ربط امکان تحقق برنامه‌های کلان توسعه گردشگری ممکن خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار