۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷

خط کشتیرانی MSC افزایش ظرفیت می‌دهد

خط کشتیرانی MSC به عنوان بزرگترین خط کشتیرانی در بین ۱۰۰ شرکت کانتینری جهان در آستانه افزایش ظرفیت خود به پنج میلیون TEU است.
کد خبر: ۹۵۹۵۹

خط کشتیرانی MSC به ظرفیت خود می‌افزاید

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از موسسه آلفا‌لاینر؛ شرکت MSC در حال حاضر با ظرفیت ۴۹۵۶۷۲۰ TEU کانتینر فعالیت می‌کند که ۱۸.۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده و فقط یک ماه برای رسیدن تا مرز پنج میلیون  TEU فاصله دارد.  

در ادامه این گزارش آمده است شرکت MSC در سال ۱۹۷۰ میلادی فعالیت خود را با یک کشتی شروع کرد که در سال ۲۰۰۷ میلادی به ظرفیت دو میلیون TEU کانتینر رسید و در سال ۲۰۲۲ میلادی بالاتر از ۱۰۰ شرکت کانتینری قرار گرفت.

شرکت MSC از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۲۶۰ فروند کشتی با ۱.۵ میلیون TEU  وارد ناوگان خود کرده و در حال حاضر ۷۵۳ کشتی دارد که ۶۵ درصد آن در مالکیت شرکت است.  

حدود ۱۶ ماه قبل، MSC به عنوان بزرگترین حامل کانتینری از Maersk پیشی گرفت و از آن پس در مسیر گسترش قرار گرفت. مشارکت دو میلیون تنی بین Maersk و MSC در سال ۲۰۲۵ میلادی به پایان خواهد رسید و  MSC  به عنوان یک شرکت با مقیاس کافی در نظر گرفته می‌شود که بدون وابستگی به مشارکت­های بزرگ عمل خواهد کرد.

تجزیه و تحلیل آلفالاینر نشان می‌دهد شرکت MSC در حال حاضر ۱۲۷ فروند کشتی با ظرفیت ۱.۶۶ میلیون TEU در دست ساخت دارد که در دو سال آینده به ظرفیت ۶.۷۵ میلیون TEU می‌رسد.  

در پایان این گزارش آمده است در حالی شرکت MSC، Maersk و سایر شرکت‌های بزرگ به ظرفیت سازی ادامه می‌دهند که صنعت کشتیرانی از ظرفیت مازاد رنج می‌برد.  

خط کشتیرانی MSC به ظرفیت خود می‌افزاید

ارسال نظرات
آخرین اخبار