۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

آب‌های شمال غرب خلیج فارس توفانی و مواج است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس تا روز جمعه توفانی و مواج است.
کد خبر: ۹۵۰۹۸

آب‌های شمال غرب خلیج فارس توفانی و مواج است

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای، مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان و آب‌های شمال غرب خلیج فارس به دلیل وزش باد و تغییرات جوی متلاطم و مواج است.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ارتفاع آب‌های شمال غرب خلیج فارس در برخی ساعات به علت سرعت وزش باد تا ۲.۵ متر نیز برسد بنابراین تردد شناور‌های صیادی و باری در آب‌های منطقه خطرآفرین و حادثه‌ساز است.  

سبزه‌زاری در ادامه از شناور‌های صیادی و بادی خواست تا بهبود شرایط جوی، سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

وی گفت: به علت بالا آمدن آب و وزش باد احتمال پاره شدن تور‌های صیادی و واژگونی قایق‌های کوچک صیادی و گردشگری در آبراه اروندرود و بهمنشیر وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از صیادان و دریانوردان خوزستانی خواست تغییرات جوی و پیش‌بینی هوا را از درگاه هواشناسی به صورت آنلاین دریافت کنند.

شیلات خوزستان نیز از صیادان بومی منطقه خواست تا بهبود شرایط جوی و بازگشت آرامش به خلیج فارس، سفر‌های دریایی خود را متوقف کنند.

مدیریت بحران استانداری خوزستان ضمن اعلام هشدار زرد دریایی در مناطق ساحلی و آب‌های شمال غرب خلیج فارس از دستگاه‌های اجرایی و امدادی خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی به‌کار گیرند.

آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق ساحلی و آبراهی خوزستان در دو هفته اخیر به علت تغییرات جوی و عبور سامانه‌های بارشی از فراز خلیج فارس متلاطم و توفانی بوده است.





 

ارسال نظرات
آخرین اخبار