۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲

ساماندهی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هرمزگان از ساماندهی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۰۹

ساماندهی حریم قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت و نقش قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز در صیانت تاریخی از خلیج فارس بیان داشت: یکی از مهمترین اقدامات لازم برای حفاظت از این قلعه، ساماندهی حریم آن است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، ادامه داد: با جلسات برگزار شده در این خصوص و نیز بازدید‌های میدانی صورت گرفته، مقرر شد با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به ساماندهی دهی حریم قلعه پرتغالی‌های هرمز در اسرع وقت اقدام شود.
وی بیان داشت: طی این عملیات با همکاری اداره کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین به منظور استقرار معارضین قلعه و هماهنگی استانداری، آزادسازی ضلع شمالی و شرقی قلعه صورت خواهد گرفت.
این مقام مسئول در استان هرمزگان بیان داشت: همچنین مسیر ورودی قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز توسط این اداره‌کل ساماندهی و کف سازی می‌شود.
محسنی با اشاره به اینکه مرمت قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز نیز در دستور کار قرار دارد، افزود: در آینده‌ای نزدیک جلسه‌ای برای انتقال دانش و طرح مرمت قلعه با حضور کارشناسان مربوطه برگزار خواهد شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در خصوص پروژه‌های صنایع‌دستی جزیره هرمز گفت: فاز دوم بازارچه صنایع‌دستی در جزیره هرمز به انضمام سایر مراکز خدمت‌رسانی به گردشگران نیز به زودی احداث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت از صنعتگران صنایع‌دستی در هرمز یکی از اولویت‌های این اداره کل است، افزود: با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری مقرر شد مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال از محل صندوق کارآفرین امید و تبصره ۱۸ به ۴ صندوق کارآفرین در جزیره هرمز پرداخت شود.
محسنی تصریح کرد: این تسهیلات به‌صورت صندوقی برای تأمین مواد اولیه، تولید و توزیع در بازار‌های مصرف در حوزه صنایع‌دستی پرداخت می‌شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار