۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
وزیر راه و شهرسازی گفت:

اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اهداف مهم وزارت راه/ تکمیل کریدور‌ها مهم‌ترین برنامه حمل و نقلی دولت سیزدهم

اتمام پروژه‌های نیمه تمام از اهداف مهم وزارت راه/ تکمیل کریدور‌ها مهم‌ترین برنامه حمل و نقلی دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی بر حمایت دولت از بخش دریایی کشور تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۶۸۲

به گزارش خبرنگار مانا از پنجمین نمایشگاه حمل‌و‌نقل، لجستیک و صنایع وابسته، رستم قاسمی در حاشیه این نمایشگاه و در جمع خبرنگاران بر وظیفه حمایتی دولت و سازمان بنادر و دریانوردی از بخش دریایی کشور تاکید کرد.
وی که در پاسخ به سوال خبرنگار مانا سخن می‌گفت با تاکید بر نقش راهبردی بخش دریایی در اقتصاد تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی و نهاد حاکمیتی بخش دریا، وظیفه دارد از فعالان حقیقی و حقوقی حوزه دریایی کشور حمایت نماید.
قاسمی در ادامه با یادآوری اینکه بخش خصوصی در توسعه حمل‌ونقل به خوبی نقش پذیرفته است، گفت: لازم است بخش خصوصی در جهت توسعه فعالیت‌ها در بخش دریایی مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.
وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل و نقل و لجستیک و هفته حمل و نقل، آن را نشانه اهمیت حوزه حمل و نقل برای اقتصاد دانست و افزود: هم اکنون پروژ‌های نیمه تمام زیادی در کشور داریم که اتمام بخش حمل‌و‌نقلی آن‌ها تنها از سوی دولت امکان پذیر نیست به همین علت در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ تمهیداتی برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی در این پروژه‌ها اندیشیده شده است.
وزیر راه و شهرسازی از جمله این تمهیدات را حمایت‌های مالیاتی دانست و اظهار کرد: بخش دولتی باید به نقش حاکمیتی خود اکتفا کند و بخش خصوصی در زمینه اجرای پروژه‌ها وارد عمل شود.
وی با یادآوری ظرفیت‌های حمل‌و‌نقلی بی بدیل ایران، خاطر نشان کرد: هم اکنون کشور روسیه به صورت سالانه ۳۰ هزار تُن ذغال سنگ به هند صادر می‌کند که اگر این حجم بار با استفاده از روش حمل‌و‌نقل ترکیبی و از طریق ایران ترانزیت شود ضمن کاهش هزینه هند و روسیه، درآمد ارزی خوبی نصیب کشور خواهد کرد.
قاسمی بالفعل سازی چنین ظرفیت‌هایی را در گرو تکمیل طرح‌های ناتمام دانست و گفت: در صورت فعال شدن پروژه‌های ریلی، جاده‌ای و دریایی قادر خواهیم بود که کریدور‌های حمل و نقلی کشور را فعال ساخته و از آن طریق کسب درآمد نماییم.
این عضو دولت سیزدهم با تاکید بر اهمیت فعال ساختن کریدور‌های حمل و نقلی عبوری از ایران برای وزارت راه و شهرسازی به در دستور کار قرار گرفتن احیا و تکمیل این کریدور‌ها در دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال افزایش مشارکت بخش خصوصی برای توسعه بزرگراه‌ها هستیم همچنین از ۴۰۰ هزار کامیون فعال در کشور ۱۶۰ دستگاه نیازمند نوسازی است که در صورت انجام این نوسازی از هدر رفت سالانه دو و نیم میلیارد دلار سوخت به صورت مصرف سوخت پنهان جلوگیری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی در بخش پایانی سخنان خود درباره انتصاب معاون جدید حمل و نقل این وزارتخانه نیز گفت: به زودی این انتصاب انجام و اطلاع رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است؛ پنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از امروز ۲۸ آذرماه تا پایان وقت اداری روز ۳۰ آذرماه در محل شبستان مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار