۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

نگرانی سازمان‌های مردم نهاد از کمبود ۹۰ هزار افسر در ۵ سال آینده

مؤسسه بیمکو و اتاق بین‌المللی حمل و نقل هشدار دادند در صورتی‌که آموزش نیروی انسانی دریانورد توسط جامعه دریایی جدی گرفته نشود تا سال ۲۰۲۶، صنعت کشتیرانی با کمبود ۹۰ هزار افسر مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۵۲۵
نگرانی سازمان‌های مردم نهاد از کمبود ۹۰ هزار افسر در ۵ سال آینده
 
 به گزارش گروه بین‌المللی مانا؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی  مؤسسه بیمکو در حال حاضر یک میلیون و ۸۹۰ هزار دریانورد در ۷۴۰۰۰ کشتی تجاری خدمت می‌کنند.

با توجه به اینکه صنعت دریایی در سال ۲۰۲۱ با کمبود ۲۶۲۴۰ افسر مواجه است این رقم در سال ۲۰۲۶ به ۸۹۵۱۰ افسر خواهد رسید.

در ادامه این اطلاعیه آمده است اگرچه از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۲۰ با افزایش ۱۰ درصدی افسران دریایی مواجه بودیم، اما در حال حاضر جامعۀ صنعت کشتیرانی با کمبود افسر مواجه است که باید در این زمینه آموزش‌های لازم به نیروی انسانی جهت جذب در صنعت کشتیرانی داده شود.

"گای پلاتن" دبیرکل اتاق بین‌المللی حمل و نقل نیز گفت: شیوع ویروس کرونا مشاغل دریایی را تا حدودی تحت تأثیر قرار داد و آموزش دریایی در برخی مراکز دریایی به کُندی صورت می‌گیرد که این موضوع نگرانی‌های زیادی را در بین فعالان جامعۀ دریایی ایجاد می‌کند.

این در حالی است که ذی‌نفعان دریایی باید بر اساس کنوانسیون STCW بتوانند نیاز‌های واقعی خود را در زمینه جذب نیروی انسانی تأمین کنند.

وی افزود: اگرچه کمبود افسر در صنعت کشتیرانی محسوس است، اما وجود زنان دریانورد از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ بیش از ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد به گونه‌ای که در حال حاضر ۲۴۰۵۹ زن به عنوان دریانورد در حمل و نقل دریایی خدمت می‌کنند.

وی در پایان گفت: آمار‌های اعلام شده از سوی سازمان بیمکو در ارتباط با کمبود افسران باید از سوی مسئولان خطوط کشتیرانی و مالکان کشتی جدی تلقی شود در غیر این صورت کمبود افسر بیش از پیش صنعت کشتیرانی را آزار خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار