۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

ارسال اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت/ دریانوردان منتظر اعلام جزئیات باشند

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: سازمان بنادر و دریانوردی اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا را به وزارت بهداشت ارسال کرده است.
کد خبر: ۹۰۵۱۹
ارسال اسامی ۹۵ هزار دریانورد واجد شرایط تزریق واکسن کرونا به وزارت بهداشت/ دریانوردان منتظر اعلام جزئیات باشند
 
به گزارش مانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ علی اکبر مرزبان در رابطه با آخرین جزئیات واکسیناسیون دریانوردان، اظهار داشت: در مجموع اسامی ۹۵ هزار نفر از دریانوردان که ۸۵ هزار نفر آن ها روی کشتی‌های عمدتاً تجاری و بعضاً خدماتی فعالیت می کنند و شناسنامه دریانوردی معتبر دارند و ۱۰ هزار نفر دیگر که دارای گواهینامه شایستگی قایقرانی هستند، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت تخصیص واکسن ارسال شده است.
وی ادامه داد: تدوین شیوه نامه اجرایی نحوه تزریق واکسن در دست پیگیری است و سازمان بنادر و دریانوردی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه همکاری لازم را مدنظر قرار می دهد.
مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در روزهای آتی جزئیات بیشتری در این زمینه اعلام می‌شود، گفت: واکسیناسیون دریانوردان موجب خواهد شد تا بدون مانع تراشی کشورها به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد تردد آسان و مطلوب دریانوردان از بنادر ایران به بنادر سایر کشورها باشیم.
وی با اشاره به اینکه بر اساس درخواست انجمن صنفی دریانوردان تجاری، اتحادیه مالکان کشتی های ایران، شرکت ملی نفتکش و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سازمان بنادر و دریانوردی، پیگیری واکسیناسیون دریانوردان در دستور کار قرار گرفت، خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های متعدد، وزارت بهداشت در پاسخ به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که دریانوردان در زمره مشاغل حساس و گروه سوم اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته اند و مردادماه واکسیناسیون این گروه آغاز می شود.
مرزبان با بیان اینکه یکی از خواسته های به حق جامعه دریانوردان ایرانی واکسیناسیون کرونا است، عنوان کرد: این مسأله به منظور ارائه روان خدمات و گردش چرخ حمل و نقل دریایی است که در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه از دریانوردان تقاضا می شود، منتظر اعلام وزارت بهداشت در رابطه با نحوه ثبت نام و مراجعه تزریق واکسن کرونا باشند، اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی پیگیر این موضوع است تا تزریق واکسیناسیون دریانوردان به سرعت انجام شود.
مرزبان ادامه داد: از نظر سازمان بنادر و دریانوردی، شناسنامه دریانوردی و گواهینامه شایستگی دریانوردی معتبر همراه با کارت ملی به عنوان مدارک‌ قابل ارائه برای ثبت نام واکسن کرونا است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار