۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸

نقشۀ راه سازمان بهداشت جهانی برای اولویت واکسیناسیون دریانوردان کشتی‌های تجاری

سازمان بهداشت جهانی با تدوین و اعلام نقشه راه اولویت بندی واکسیناسیون دریانوردان کشتی‌های تجاری، از تمامی کشور‌ها خواست دریانوردان هم باید در اولویت افراد ویژه‌ای قرار گیرند که واکسناسیون آنان حیاتی و دارای ضرب‌الاجل می‌باشد.
کد خبر: ۹۰۵۰۲
نقشۀ راه سازمان بهداشت جهانی برای اولویت واکسیناسیون دریانوردان کشتی‌های تجاری
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس نقشۀ راه سازمان بهداشت جهانی کلیه دریانوردان در تمام نقاط جهان باید در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند. بر این اساس دولت‌ها نیز موظفند نسبت به تامین واکسن آنان اقدام کرده و اگر با مشکلی مواجه شدند حتماً این سازمان را در جریان قرار دهند.

در همین حال دبیرکل IMO نیز با استقبال از طرح WHO از تمامی مالکان کشتی و صاحبان خطوط کشتیرانی خواست نسبت به اولویت دریانوردان در واکسیناسیون توجه لازم را نشان دهند.

در بیانیه‌ای که از سوی سازمان بهداشت جهانی منتشر شده آمده است: استراتژی سازمان بهداشت جهانی، ایمن سازی دریانودرانی است که در حال حاضر در انواع و اقسام کشتی‌های تجاری انجام وظیفه می‌کنند و به دلیل محدودیت‌های سفر در برخی کشور‌ها هنوز قادر به تغییر خدمه نیستند، به همین جهت آنان باید در اولویت واکسیناسیون از سوی همه کشور‌ها قرار گیرند.

از سوی دیگر دبیرکل IMO نیز با استقبال از تصمیم سازمان بهداشت جهانی به منظور در اولویت قرار دادن دریانوردان در لیست واکسیناسیون اعلام کرد: خوشحالم که سازمان بهداشت جهانی به اهمیت واکسیناسیون دریانوردان در کشتی‌ها به ویژه در کشتی‌های باری پی برده و واکسیناسیون آنان در اولویت قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت: نقشۀ راهِ اولویت‌بندی واکسن که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده بر اساس میزان همه گیری، سناریو‌های تأمین واکسن و میزان افراد درگیر تنظیم شده است و مراحل واکسیناسیون آنان از سوی این سازمان‌ها به دولت‌ها اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: سازمان بین‌المللی دریانوردان آماده هرگونه همکاری با خطوط کشتیرانی برای فراهم کردن زمینۀ لازم به منظور تأمین واکسن است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار