۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲

قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در مرز‌های دریایی خوزستان

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان گفت: افراد مشکوک به کرونا در مرز‌های دریایی و مناطق ساحلی خوزستان قرنطینه می‌شوند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۹۰۳۸۵
قرنطینه افراد مشکوک به کرونا در مرز‌های دریایی خوزستان
 
ولی الله حیاتی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به کنترل مرز‌های دریایی استان زیر ذره یین گفت: ماموران بهداشت و هلال احمر استان در ۴۰ مایلی بندرگاه‌ها، وارد کشتی‌های ورودی به خوزستان شده و کنترل لازم را انجام می‌دهند.

وی درخصوص خدمه کشتی‌هایی که کرونای آن‌ها محرز می‌شود گفت: تعدادی از خدمه کشتی‌های ورودی به بندرگاه‌های خوزستان مشکوک به کرونا بودند که اکنون در قرنطینه بوده و کشتی‌ها نیز ایزوله هستند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان ادامه داد: اگر تست خدمه کشتی‌هایی که قصد ورود به کشور را دارند، مثبت شود بازگردانده می‌شوند و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت.

حیاتی با اشاره به اینکه هنوز مورد مشکوک یا قطعی به کرونا دلتا در بنادر خوزستان گزارش نشده است، افزود: هم اکنون ورودی استان از سمت استان‌های بوشهر و هرمزگان تحت کنترل هستند و ممنوعیت پرواز‌های هوایی از خوزستان به جزیره کیش همچنان برقرار است.

وی با اشاره به اینکه هندیجان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد، افزود: با توجه به روند افزایشی ابتلا به کرونا در ماهشهر، احتمال قرمز شد این شهر بندری وجود دارد.

حیاتی اظهارداشت: شهر‌های بندری شادگان، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده  در وضعت نارنجی کرونا قرار دارند.

وی گفت: با وجود شکننده بودن وضعیت کرونا در مناطق ساحلی خوزستان و احتمال موج پنجم کرونا در این مناطق، فعالیت تجاری بنادر کماکان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی ادامه دارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار