۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

وزش باد فعالیت شناورهای مسافری را در بندر شهید حقانی متوقف کرد

وزش باد فعالیت شناورهای مسافری را در بندر شهید حقانی متوقف کرد
مدیرعامل تعاونی شناور‌های تندرو بندر بندرعباس گفت: فعالیت شناور‌های مسافری به علت شرایط نامناسب جوی تا اطلاع بعدی متوقف شد.
کد خبر: ۹۰۲۹۴

به گزارش مانا، اسحاق اصلاحی اظهار داشت: شناورهای مسافری تا حدود ساعت ۱۱ و ۴۰ دقیقه صبح امروز به مسافران جزیره های قشم و هرمز خدمات می‌دادند که شدت گرفتن وزش باد و مواج‌تر شدن دریا مانع از ادامه فعالیت آنان شد.

وی ادامه داد: این شناورها در صورت مساعد شدن شرایط جوی و آرام‌تر شدن دریا فعالیت را در بندر شهید حقانی بندرعباس از سر خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: ۳۸ فروند شناور مسافری در مجموع در بندر شهید حقانی بندرعباس به مسافران خدمات می‌دهند و سایر شناورها به علت گرانی قیمت قطعه‌های مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری از رده خارج شده‌اند.

مدیرعامل تعاونی شناورهای تندرو بندر افزود: اغلب قطعه‌های این شناورها بایستی به صورت ارزی تامین شود و صنعت دریایی کشور آنگونه که باید قدرتمند نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز شنبه گفت: شناورهای سبک با توجه به مواج شدن دریا از تردد در خلیج فارس و دریای عمان خودداری کنند.

مهرداد حسن‌زاده اظهار داشت: طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه ۱۵ تیرماه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس با تاکید بر جاسک، سیریک، جزایر قشم، هنگام، لارک، ابوموسی و تنب بزرگ و کوچک وزش بادهای شدید جنوب شرقی و مواج شدن دریا می‌وزد.

وی  ادامه داد: تشدید سرعت بادهای جنوب شرقی و مواج شدن دریا در منطقه، اختلال در ترددهای دریایی (شناورهای مسافربری و قایق های سبک)، پاره شدن تورهای صیادی از مخاطرات ورود این سامانه است که هرمزگانی‌ها باید این هضدار را جدی بگیرند.

دبیر ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان هرمزگان ابراز داشت: تمهیدهای لازم برای تردد ایمن شناورها با توجه به اختلال در ترددهای دریایی در مناطق ساحلی و فراساحلی اتخاذ و به کار گرفته شود و احتیاط های لازم انجام گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار