۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶

واکسیناسیون دریانوردان باید به سرعت انجام شود

واکسیناسیون دریانوردان باید به سرعت انجام شود
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه دریانوردی در گروه مشاغل حساس کرونایی قرار گرفته است، گفت: ضرورت دارد، دریانوردان سریع‌تر واکسینه شوند.
کد خبر: ۹۰۲۱۶
به گزارش مانا، سامان رضایی ضمن تبریک روز دریانورد و تقدیر از تلاش تمامی دریانوردان، اظهار داشت: بحران کرونا نشان داد که انسان قرن ۲۱ با تمامی پیشرفت ها، امکانات و تجهیزات در مقابل برخی بحران ها، آسیب پذیر است و حتی سازمان‌های بین‌المللی و ناظر؛ نمی‌توانند در مدیریت بحران، کارآمدی لازم را داشته باشند.
 
ضرورت بازتعریف پروتکل‌های صنعت کشتیرانی و دریانوردی
 
دبیر انجمن صنفی دریانوردان ادامه داد: با توجه به چالش جهانی پیش آمده از نظر شیوع ویروس کرونا، بازبینی و بازتعریف پروتکل‌ها و ‌دستورالعمل‌ها در تمامی ابعاد و فعالیت‌های بشری از جمله صنعت کشتیرانی و دریانوردی ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که در یک حادثه و رخداد، قوانین و دستورالعمل‌هایی از قبیل MARPOL ، SOLAS و یا ISPS در فرآیندهای جاری دریانوردی الزامی است، باید برای شیوع ویروس و بیماری از طریق تبادلات و ارتباطات دریایی نیز کدها و دستورالعمل‌های لازم تدوین شود.
 
نقش مهم دریانوردان در حیات یک‌ کشور 
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه بحران کرونا به رغم تلخی ها و ‌خسارت‌هایی که داشت عملاً نشان داد که صنعت کشتیرانی و دریانوردی از چه اهمیت و‌ جایگاهی برخوردار است، بیان کرد: باید بدانیم که دریانوردان به عنوان عناصر کلیدی، نقش مهمی در حیات و فعالیت یک‌ کشور و یک منطقه ایفا می‌کنند.
وی افزود: اولویت واکسیناسیون دریانوردان از اهمیت بالایی برخوردار است و البته با  پیگیری‌های به عمل آماده، شغل دریانوردی در گروه مشاغل حساس قرار گرفته و از اولویت برخوردار شده، اما در مقطع فعلی این امر کافی نیست، چرا که با توجه به آلودگی بالای برخی از بنادر چون هند که با آنها مرودات دریایی و بندری داریم و همچنین تولید ملی واکسن های ایرانی، ضروری است تا واکسیناسیون دریانوردان هر چه سریع تر انجام شود.
رضایی پیشنهاد کرد: کشتی های ایرانی که سفرهای بین‌المللی دارند از خدمه ای استفاده کنند که واکسن زده‌اند.
وی با بیان اینکه دریانوردان ایرانی از محدودیت در تغییر خدمه، تردد و دسترسی به امکانات بندری در شرایط تحریم رنج می بردند که با بروز کرونا این محدودیت‌ها دو‌چندان و شرایط فعالیت برای آنها سخت‌تر شد، گفت: دریانوردان ایرانی، با ایثار و فداکاری شرایط موجود را تحمل کردند و اجازه ندادند چرخ این صنعت حساس و استراتژیک متوقف شود، بنابراین آنها به عنوان سربازان خط مقدم، شایسته حمایت و پشتیبانی مناسب و موثری هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار