۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

هشدار به دریانوردان بوشهری

هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد از فردا تا روز چهارشنبه دریا توفانی است بنابراین دریانوردان از تردد‌های دریایی غیر ضروری اجتناب کنند.
کد خبر: ۹۰۰۳۸
هشدار  به دریانوردان بوشهری
 
به گزارش مانا، مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر فردا (یکشنبه ۱۶ خرداد) تا پایان روز چهارشنبه به سبب وزش باد‌های شدید شمال غربی در سطح استان و بر روی خلیج فارس، دریا به تناوب مواج و طوفانی خواهد بود.
 
فرج اله شکوهی پور افزود: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در برخی ساعت‌ها سرعت وزش باد شمال غربی بر روی دریا و خشکی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا بیش از ۳ متر افزایش یابد که باعث اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل خواهد شد.
 
وی با توصیه به صیادان و دریانوردان تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به‌ویژه از تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی اجتناب شود.
 
مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعات‌هایی از ظهر تا اوایل شب همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: جهت وزش باد بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های شمالی و مرکزی در ساعت‌هایی از ظهر تا اوایل شب گاهی بیش از ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.
 
شکوهی پور عنوان کرد: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر و در سواحل شمالی و مرکزی در ساعات‌هایی از ظهر تا اوایل شب ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.
 
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۱۱ دقیقه، جزر اول ساعت ۱۳:۰۹، مد دوم ساعت ۱۷:۵۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۵۰ دقیقه است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار