۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷

آماده باش بنادر هند برای تخلیۀ اکسیژن وارداتی

با افزایش تعداد بیماران ناشی از کووید ۱۹ در سراسر هندوستان بنادر این کشور با همکاری ارتش و نیروی دریایی در تمامی ایالت‌ها به منظور تخلیۀ اکسیژن مایع و سایر تجهیزات پزشکی به حال آماده باش در آمدند.
کد خبر: ۸۹۷۴۹

آماده باش بنادر هند برای تخلیۀ اکسیژن وارداتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس اخبار و گزارش‌های منتشر شده در حالی‌که بیماران کرونایی با کمبود اکسیژن مواجه هستند دولت هند اعلام کرد تمامی بنادر به منظور تخلیه اکسیژن‌های خریداری شده به طور 24 ساعته و بی‌وقفه فعالیت کنند، در این ارتباط تمامی هزینه‌ها‌ی حمل و نقل اکسیژن بر عهده دولت خواهد بود.

وزارت بنادر و کشتیرانی و آبراه‌های هندوستان اعلام کرد تمامی هزینه‌های مربوط به کشتی‌ها‌، ذخیره‌ سازی اکسیژن و مالیات‌های مربوط به این کالا بخشوده شده و دولت موظف به پرداخت آن است.

از سوی دیگر وزارت بنادر و کشتیرانی تأکید کرد هزینۀ حمل و جابه‌جایی تجهیزات پزشکی نیز که در بنادر هند تخلیه می‌شود برعهده دولت و از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد. این دستورالعمل برای مدت سه ماه در تمامی بنادر اجرا می‌شود.

وزارت حمل و نقل هند از تمانی مدیران بنادر خواسته است شخصاً بر این عملیات نظارت داشته و اطمینان حاصل کنند که اکسیژن‌های وارداتی در گمرک در اسرع وقت بدون طی مراحل بروکراسی اداری ترخیص شوند‌.

ارتش و نیروی دریایی هند در خدمت بیماران کرونایی

از سوی دیگر ارتش و نیروی دریایی و هوایی هند آمادگی خود را برای حضور در بنادر به منظور تخلیه و توزیع اکسیژن اعلام کردند و نیروهای خود را به تمامی بنادر گسیل کردند.

در این ارتباط نیروی دریایی این کشور چندین کشتی را به مناطق مختلف اعزام کرده تا اکسیژن‌های وارداتی را در اختیار بیماران و مراکز درمانی قرار دهد.

نیروی دریایی هند تمام شناورهای تحت پوشش خود را تا اطلاع ثانوی در اختیار سازمان‌های مربوطه  قرار داده تا نسبت به تخلیه هرچه  بیشتر اکسیژن مایع و تجهیزات پزشکی کمک کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار