۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

ساخت جزیره مصنوعی منوط به رفع ابهامات زیست محیطی است

ساخت جزیره مصنوعی منوط به رفع ابهامات زیست محیطی است
مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران تأکید کرد: مقابله با آلودگی‌های احتمالی، عملیات‌های جستجو و نجات برای دریافت مجوز احداث پروژه جزیره مصنوعی مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۸۹۶۳۱

به گزارش مانا، محمدتقی انزان‌ پور در جلسه هم اندیشی و توجیهی احداثجزیره مصنوعی نوشهر درباره ویژگی های این پروژه اظهار داشت: در اسفندماه سال ۹۸ موافقت اولیه با جانمایی ساخت اسکله تفریحی در منطقه کپورچال نوشهر توسط کمیته صدور مجوز سازه‌های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی صادر شد.

وی با اشاره به اینکه بررسی فاصله با لنگرگاه، مقابله با آلودگی‌های احتمالی ، عملیات‌های جستجو و نجات و مواردی از این قبیل برای دریافت مجوز این پروژه الزامی ا‌ست، ادامه داد: پیشنهاد می‌شود شرکت‌های مشاور درباره تکمیل مباحث مطالعاتی اقدام کرده تا روند دریافت مجوزهای لازم شتاب بیشتری بگیرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: ساخت راه ساحلی نوشهر به محمودآباد و ایجاد زیرساخت‌های فرودگاهی برای بین‌المللی کردن فرودگاه نوشهر و ایجاد بستر مورد نیاز برای توریست درمانی از جمله ابعاد پروژه یاد شده است.

رافائل آزادیان عضو شورای شهر و به نمایندگی دیگر اعضا نیز از این ایده حمایت خود و شورای شهر را تأکید و خاطرنشان کرد: این پروژه می تواند نوشهر را از نظر گردشگری در سطح کشور و حتی منطقه بِرَند کند.

در ادامه فرماندار نوشهر هم بیان کرد: سفرهای بزرگ با یک قدم کوچک انجام می شود و کارهای بزرگ هم با یک ایده ایجاد می شود و عزمی بزرگ برای تحقق این ایده بسیار مهم است.

وی افزود: بدون شک تحقق این پروژه می‌تواند اتفاقات بزرگی برای منطقه رقم بزند، اتفاقاتی که همراه با رونق تولید، پیشرفت و توسعه منطقه و افزایش سطح رفاه عمومی همراه خواهد بود و حجم این پروژه به حدی بزرگ است که به چندین وزارتخانه مرتبط می‌شود و بی تردید مسیر سختی در پیش رو است که باید همه همراه و همدل باشیم.

سعید یزدانی اظهار داشت: ظرفیت استان مازندران به ویژه غرب مازندران بی‌نظیر است و ما باید در استان و حتی در کشور نگاه ها را نسبت به غرب مازندران تغییر دهیم و این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم تا موتور محرک پیشرفت و توسعه منطقه را با سرعت بیشتری به حرکت در بیاوریم و با توجه به اتحاد و همدلی که در حال حاضر در حوزه انتخابیه وجود دارد بی شک فضا و فرصت برای یک تحولی بزرگ آماده است.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس و نائب رئیس فراکسیون گردشگری نیز در این جلسه با بزرگ برشمردن این پروژه گفت: انسان های بزرگ ایده های بزرگ در سر دارند و در جهت برآورده کردن این ایده ها تمام تلاش خود را بکار می گیرند و بی شک این پروژه و نامش به حدی بزرگ است که تمام چشم ها در ایران و جهان را به نوشهر خیره کند.

محسنی بیان کرد: شک نکنید در ابتدا مسیر مقاومت های برای شروع این پروژه بزرگ وجود دارد و این  مقاومت ها جدی خواهد بود و متاسفانه مشاهده می شود بعضی ها به جای همراهی، به دنبال به چالش کشیدن این ایده بزرگ هستند، اما با همدلی و همراهی و همگرایی که بیان شد همه در کنار هم برای تحقق این پروژه تلاش خواهیم کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار