۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

مشارکت کشور‌های اروپایی برای دستیابی به سوخت هیدروژن سبز

کشور‌های دانمارک، آلمان و نروژ تصمیم دارند با انتخاب سوخت هیدروژن به عنوان سوخت جایگزین انرژی‌های فسیلی تا سال ۲۰۲۳ اولین کشتی با سوخت هیدروژن سبز را وارد آب‌های بین‌المللی کنند.
کد خبر: ۸۹۵۹۵
مشارکت کشور‌های اروپایی برای دستیابی به سوخت هیدروژن سبز
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس تفاهم نامه میان شرکت دانمارکی Everfuel و یک شرکت آلمانی- نروژی این کشور‌ها نقشه راهِ خود را به منظور دستیابی به سوخت هیدروژن سبز و راه‌اندازی اولین کشتی در سال ۲۰۲۳  تنظیم کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این پروژه اکنون در مرحله توسعه اطلاعات فنی و تجاری و تامین زیرساخت‌های لازم به منظور تولید انبوه هیدروژن از یک سو و ساخت کشتی‌هایی با سوخت هیدروژن از سوی دیگر است.

"Jacob Krogsgaard" مدیر Everfuel در زمینه همکاری و مشارکت کشور‌های اروپایی گفت: امروزه کشتی‌ها برای محیط زیست بسیار آلاینده هستند  به طوری که یک کشتی کانتینری بزرگ در طول یک سال به اندازه ۵۰ میلیون اتومبیل، گوگرد تولید می‌کند.

این تغییر در سوخت کشتی‌ها از فسیلی به هیدروژنِ سبز تحول قابل توجهی ایجاد خواهد کرد و ما مشتاقانه در انتظار اجرای پروژه‌های هیدروژن سبز هستیم.

وی افزود: شرکت Everfuel  وظیفه برنامه‌ریزی، نصب، تولید، تحویل هیدروژن و راه اندازی یک سوخت بهینه شده را بر‌عهده خواهد داشت.

تلاش یک شرکت سوئدی برای دستیابی به کربن صفر درصد

از سوی دیگر شرکت سوئدی Stena Bulk برنامه‌های خود را برای دستیابی به تولید سوخت‌هایی با کربن صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ ارائه داده است.

این پروژه طی چند مرحله صورت می‌گیرد که مرحله اول آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است و قرار است در سال ۲۰۳۰ اولین سری کشتی با سوخت کربن خنثی و متانول راه اندازی شود.

"Erik Hånell" مدیر Stena Bulk در این زمینه گفت: ما مفتخریم اولین شرکتی هستیم که این طرح را آغاز کرده است و همواره مشتاق و با انگیزه در انتظار طی کردن پله‌های دستیابی به  این هدف هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار