۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

مبارزه با دزدی دریایی باید ادامه یابد

کشور‌های عضو توافقنامه همکاری‌های منطقه‌ای مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه علیه کشتی‌ها در آسیا در پانزدهمین سالگرد تاسیس این مرکز در یک سمپوزیوم مجازی که با حضور دبیرکل IMO برگزار شد بر ادامه مبارزه با دزدی دریایی مجدداً تاکید کرد. ند.
کد خبر: ۸۹۴۹۳
مبارزه با دزدی دریایی باید ادامه یابد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در این سمپوزیوم "کیتاک لیم" دبیرکل سازمان بین‌المللی دریایی طی سخنانی گفت: کشور‌های حاضر در مرکز مبارزه با دزدی‌های دریایی در آسیا (ReCAAP) را تشویق می‌کنم تا به تلاش‌های خود در زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید و به اشتراک گذاشتن تجربه و دستاورد‌های خود ادامه دهند، زیرا حتماً باید تجربیات خود را  به مناطق دیگر جهان نیز انتقال دهند.

"کیتاک لیم" افزود: تجربه موفقیت‌آمیز این مرکز می‌تواند به سایر مناطق جهان تسری یافته و نسبت به مقابله با دزدی دریایی آمادگی آن‌ها را افزایش دهد.

"Ong Ye Kung" وزیر حمل و نقل سنگاپور نیز در این مراسم گفت: در این سمپوزیوم که با عنوان افزایش همکاری منطقه‌ای با ۱۵ سال تجربه در بستر مجازی برگزار می‌شود کشور‌های عضو IMO یک‌بار دیگر بر تعهد خود نسبت به مبارزه با دزدی و سرقت‌های دریایی در آسیا پیمان می‌بندند.

وی گفت: در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۶ توافقنامه همکاری منطقه‌ای علیه دزدان دریایی  با عنوان ReCAAP لازم‌الاجرا شد و در آن زمان ۱۴ کشور به طرف‌های متعهد این توافقنامه پیوستند که در حال حاضر به ۲۰ کشور افزایش یافته و اشتراک اطلاعات بین اعضا ادامه دارد.

در این سمپوزیوم "Masafumi Kuroki" مدیر اجرایی مرکز اشتراک اطلاعات ReCAAP نیز گفت: در این سمپوزیوم که به علت وجود کرونا در فضای مجازی برگزار می‌شود بار دیگر تعهد خود را نسبت به مأموریت مشترک خود اعلام می‌کنیم.   

وی گفت: خوشبختانه علاوه بر کشور‌های عضو فعلی، جامعۀ دیپلماتیک، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و متخصصان صنعت حمل و نقل و صنایع دریایی با پیوستن به این مرکز به تلاش‌های خود برای مقابله با دزدی دریایی افزوده‌اند.

این گزارش حاکی است در ادامۀ این سمپوزیوم نمایندگان کشور‌های ژاپن، هند و همچنین نمایندۀ فدراسیون انجمن مالکان کشتی ASEAN دیدگاه‌های خود را نسبت به افزایش ایمنی دریایی در آسیا مطرح کردند.

شایان ذکر است برخی نمایندگان کشور‌ها در این سمپوزیوم پیشنهاد کردند IMO باید برای مبارزه با دزدی دریایی در خلیج گینه نیز به فکر تأسیس چنین مراکزی باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار