۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

قرارداد ژاپن و مالزی برای تولید و ذخیره ۳ نوع سوخت پاک

شرکت PETRONAS مالزی با شرکت تولید انرژی ژاپنی JERA توافق کردند جهت به صفر رساندن کربن تا سال ۲۰۵۰ نسبت به تولید و بانکرینگ سه نوع سوخت پاک LNG، آمونیاک و هیدروژن به همکاری با یکدیگر ادامه دهند.
کد خبر: ۸۹۱۳۳
قرارداد ژاپن و مالزی برای تولید و ذخیره ۳ نوع سوخت پاک
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، PETRONAS و JERA در جلسۀ امضای قرارداد اعلام کردند بخش‌های حمل ونقل  به منظور دستیابی به سوخت با کربن صفر درصد راهی جز انتخاب سوخت‌هایی مانند LNG، آمونیاک و هیدروژن ندارند به همین جهت تصمیم گرفتند همکاری‌های زنجیره‌ای خود را برای تامین سوخت‌های LNG، آمونیاک و هیدروژن تشدید کنند.

بر‌اساس توافقی که بین این شرکت‌ها ایجاد شده با ایجاد مخازن ذخیره در کشور‌های مختلف به شبکۀ جهانی عرضۀ سوخت‌های پاک تبدیل خواهند شد و این همکاری تا زمان انتشار کربن صفر درصد یعنی ۲۰۵۰ ادامه خواهد داشت، البته  چشم‌انداز بخشی از پروژه تا سال ۲۰۳۰ تعیین شده است.

به گفتۀ یکی از مسئولان شرکت JERA این شرکت در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ کلیۀ ژنراتور‌های ناکارآمد سنتی را که  با زغال سنگ در ژاپن کار می‌کنند به تدریج از رده خارج کرده و دورِ سوخت‌های فسیلی نیز خط بکشد، زیرا به اعتقاد آنان زمان توسعۀ انرژی‌های تجدید پذیر فرا رسیده است.

"ساتوشی اونودا" رئیس شرکت JERA نیز در این ارتباط گفت: شرکت JERA در صدد است تا انرژی‌های تجدید پذیر و سوخت‌های سبز را تقویت کند تا در سال ۲۰۵۰ جهان در بخش حمل و نقل به کربن کاملاً صفر درصدی نایل آید.

وی در پایان گفت: بدون همکاری کشور‌ها این امر محقق نخواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار