۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بیش از ۳۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۳۹ میلیون تن کالا در ۱۰ ماه امسال خبر داد و گفت: در این مدت بیش از ۱۹۳ هزار کانتینر تخلیه و بارگیری شده است.
کد خبر: ۸۹۱۳۲
بیش از ۳۹ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شد
 
سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت مهمی در عرصه تجارت دریایی برخوردار است اظهار داشت: در راستای خدمات‌رسانی به فعالان اقتصادی و توسعه تجارت دریایی، بنادر استان بوشهر تجهیز شده است.

وی از افزایش عمق کانال دسترسی به اسکله‌های بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: با اتمام عملیات لایروبی، عمق کانال دسترسی و حوضچه چرخش کشتی در اسکله بندر بوشهر افزایش یافت و امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۳۰ هزار تن فراهم شده است.

او، به تخلیه و بارگیری ۹.۴ میلیون تُن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال پرداخت و افزود: در این مدت افزون بر ۹ میلیون و ۴۴۹ هزار تن کالای غیرنفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

ارجمندزاده تخلیه ۸۷۱ هزار تن کالای غیرنفتی در ۱۰ ماه امسال در بنادر استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: در این مدت ۶۰۰ هزار تن کالای غیرنفتی وارد کشور شده و از طریق بنادر این استان ترخیص و تخلیه شده است.

وی، از صادرات هفت میلیون و ۶۶۹ هزار تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۰ میلیون و ۲۸۲ هزار تن محموله‌های نفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده که افزون بر ۲۵ میلیون تن آن بارگیری بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به تخلیه پنج میلیون و ۳۸ هزار تن کالای نفتی از طریق بنادر استان گفت: واردات محموله‌های نفتی در این مدت ۱۰ هزار تن و صادرات آن ۱۱ میلیون و ۳۶۳ هزار تن بوده است.

وی مجموع تخلیه و بارگیری کالا‌های در بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال را  ۳۹.۷ میلیون تن دانست و گفت: از این میزان تخلیه و بارگیری ۹.۴ میلیون تن آن غیرنفتی و ۳۰.۲ میلیون تن نفتی است.

ارجمندزاده به تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال افزون بر تخلیه و بارگیری ۱۹۳ هزار و ۸۰۸ تن کالای کانتینری در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار