۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶

سفر نمایندگان دفاتر گردشگری عراق به منطقه آزاد اروند

جمعی از مدیران گردشگری عراق برای تسهیل در امر گردشگری سلامت وارد منطقه آزاد اروند شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۹۱۱۸
سفر نمایندگان دفاتر گردشگری عراق به منطقه آزاد اروند
 
به گزارش خبرنگار مانا، سعید طمیمیان معاون گردشگری منطقه آزاد اروند با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در دو شهر بندری آبادان و خرمشهر در بخش سلامت گفت: با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی می‌توانیم ارائه دهنده خدمات بهداشتی و سلامت برای شهروندان جنوب عراق باشیم.

مدیر انجمن آژانس‌داران استان بصره عراق نیز با بیان اینکه بین جنوب عراق و جنوب ایران اشتراکات فرهنگی زیادی وجود دارد افزود: شرکت‌های گردشگری که در جنوب عراق با کنسولگری ایران در بندر بصره همکاری دارند، شرکت‌هایی از استان‌های بصره، العماره و ناصریه هستند که آمادگی خود برای ادامه همکاری با دفاتر گردشگری در منطقه آزاد اروند اعلام می‌کنند.

سعید ابوهدیل محدود کردن ویزای سلامت برای شهروندان عراقی برای سفر درمانی به ایران را یکی از مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت: درخواست زیادی برای بیماران عراقی جهت درمان در مراکز درمانی ایران داریم، ولی از سوی کنسولگری ایران در بصره ویزا به صورت محدود داده می‌شود.

مدیر انجمن دفاتر گردشگری جنوب عراق یکی دیگر از مشکلات را تست کرونا در بغداد و طولانی شدن آن جهت سفر به ایران عنوان کردند که طمیمیان معاون گردشگری منطقه آزاد اروند گفت: دانشکده علوم پزشکی آبادان آماده دریافت نمونه‌گیری‌های گردشگران عراقی است و شما کافی است که نمونه‌ها را به مرز برسانید و این امر در سرعت و تسهیل جواب بهتر خواهد بود.

سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند همزمان با همه گیری ویروس کرونا متوقف شد.

سال گذشته حدود ۵۰۰ هزار گردشگر عراقی با سفر به منطقه آزاد اروند از شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان و جزیره مینو بازدید کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار