۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳

عملیات جابه‌جایی کالا در ترمینال‌های بندر گوتنبرگ الکترونیکی می‌شود

به منظور کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در همۀ ترمینال‌های بندر گوتنبرگِ سوئد ماشین‌آلات جابه‌جایی کالا و تخلیه و بارگیری به برق یا سایر انرژی‌های نو مجهز می‌شود.
کد خبر: ۸۹۰۱۶
عملیات جابه‌جایی کالا در ترمینال‌های بندر گوتنبرگ الکترونیکی می‌شود
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "نیکول نیلسن گولیس" رئیس مدیریت پروژه‌های ادارۀ بندر گوتنبرگ با اشاره به اینکه با به کارگیری سیستم‌های برقی در این بندر سالانه از انتشار ۶۵۰ تُن کربن جلوگیری می‌شود، افزود: با توجه به اینکه کشتی‌ها با رعایت قانون ۲۰۲۰ نقش خوبی در کاهش گاز‌های گلخانه‌ای ایفا می‌کنند  به همین جهت تصمیم گرفتیم با سرمایه گذاری زیادی از نیروگاه‌های ساحلی و انرژی‌های نو در ماشین‌آلات جابه‌جایی محموله‌ها و کانتینر استفاده کنیم که این پروژه با جدیت و حمایت مسئولان بندری با جدیت تمام اجرا خواهد شد.

وی گفت: قصد داریم که از این نظر حداقل در اتحادیۀ اروپا پیشتاز بوده و نقش اساسی را د‌ر کاهش آلودگی محیط زیست دریایی داشته باشیم.

وی یاد‌آور شد: به تمامی اپراتور‌های ترمینال‌ها با صدور دستورالعمل یادآوری شده باید ماشین‌آلات با سوخت‌های غیر‌قابل سازگار با محیط زیست را حذف کرده و نسبت به برقی کردن تجهیزات و استفاده از انرژی‌های نو اقدامات لازم را به کار گیرند و مسئولان بندری تمامی تلاش خود را برای انجام این پروژه به کا‌ر خواهند بست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار