۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰

سهم ۵۰ درصدی بندر امیرآباد در مراودات اقتصادی بنادر شمالی

سهم ۵۰ درصدی بندر امیرآباد در مراودات اقتصادی بنادر شمالی
مدیرکل بندر امیرآباد از سهم ۵۰ درصدی این بندر در مراودات اقتصادی بنادر شمالی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۸۶
به گزارش مانا، سعیدی پور مدیرکل بندرامیرآباد در جلسه با مجمع نمایندگان مازندران، این بندر را قطب اقتصادی مازندران و کانون خبر‌های خوب اقتصادی برشمرد و گفت: بندر امیرآباد سهم ۵۰ درصدی را بین بنادر شمالی در مراودات اقتصادی دارد.

وی افزود: بندر امیرآباد تمام تلاش خود را در ایام تحریم ظالمانه دشمن و شیوع بیماری کووید-۱۹ به کار بست تا کالا‌های اساسی هموطنان بدون هیچ وقفه‌ای وارد کشور شود.

سعیدی پور پس از ارائه گزارش عملکرد، به تشریح چالش‌های پیشِ رو بندر امیرآباد پرداخت و از مجمع نمایندگان خواست جهت تسریع در تخلیه سیلو‌ها و انبار‌ها با دستگاه‌های ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم صورت گیرد تا کشتی‌های بیشتری جهت تخلیه و بارگیری کالا به آب‌های بندر امیرآباد وارد شوند.

وی کشاورزی و مرکبات مازندران را فرصت مغتنمی برشمرد که با بهره برداری از اسکله رو - رو ریلی در آینده نزدیک، ضمن افزایش تنوع کالا و ترانزیت آن به کشور‌های حوزه cis به رونق کشاورزی استان نیز منجر می‌شود.

مهم‌ترین محور صحبت‌های امروز نمایندگان استان را نیز می‌توان به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بندرامیرآباد و نقش مهم آن در اعتلای اقتصاد استان با توسعه صادرات از طریق مرز‌های آبی، سرمایه گذاری‌های مولد در پسکرانه و جذب سرمایه گذاران واجد شرایط در حوزه بندری و دریایی برشمرد.

نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی همچنین بر رفع چالش‌ها و مشکلات بندر امیرآباد در حوزه‌های مختلف با استفاده از بازوی نظارتی و قانونگذاری تاکید کردند.

نمایندگان با حضور در مناطق عملیاتی از اسکله‌ها، تجهیزات استراتژیک و کارخانه‌های مستقر در اراضی منطقه ویژه بازدید کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار