۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر:

برون سپاری، حمایت از بخش خصوصی و تکمیل زنجیرۀ تأمین ضرورت توسعه صادرات در بنادر شمالی

برون سپاری، حمایت از بخش خصوصی و تکمیل زنجیرۀ تأمین ضرورت توسعه صادرات در بنادر شمالی
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: یکی از دلایل عمدۀ سرعت پایین توسعۀ صادرات، یکپارچه نبودن زنجیرۀ تأمین است.
کد خبر: ۸۸۸۶۳

به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان داود تفتی که به عنوان کارشناس در برنامه تلویزیونی "در مسیر توسعه" شبکۀ استانی گیلان حضور داشت با اشاره به ضرورت توجه به صادرات به بیان دلایلی که در عدم توسعه صادرات نقش دارند پرداخت.
وی در خصوص توسعه نیافتگی زیرساخت‌ها، عدم تکمیل زنجیرۀ تامین، تصمیم گیری‌های مدیریتی، سنتی بودن عملکرد بنادر در شمال کشور مطالبی را به صورت کارشناسی بیان کرد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر به عدم لایروبی بندر آستارا نیز اشاره کرد و گفت: تنها شناورهایی که آبخور آنها حدود سه و نیم متر است توان پهلوگیری در این بندر را دارند به همین علت کالای صادراتی به روسیه و قزاقستان از این مبدأ بعضاً با تأخیر بارگیری می‌شوند.    

کاپیتان تفتی با بیان اینکه بندر منطقه آزاد کاسپین نیز با مشکل کمبود یدک‌کش مواجه است، افزود: در این بندر کشتی پس از بارگیری باید منتظر رسیدن یدک‌کش اعزامی از بندر انزلی بماند تا آن را از اسکله جدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خوشبختانه مسئولان ذی‌ربط در این رابطه همکاری لازم را دارند، تصریح کرد: نمایندگان محترم استان گیلان در مجلس شورای اسلامی مانند دکتر دنیامالی و نمایندگان اتاق بازرگانی استان در این رابطه تلاش لازم را داشته‌اند.

مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر در پایان سرمایه گذاری بیشتر بعلاوه برون‌سپاری و خصوصی‌سازی را از جملۀ مهم‌ترین نیازهای بنادر استان گیلان در جهت توسعه صادرات دانست و ادامه داد: با برداشتن انحصار در بخش اپراتوری بندری و ایجاد رقابت در این بخش می‌توان امید داشت که عملیات بندری هر چه بیشتر بهبود یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار