۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

مانور مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی در بندر کنگان برگزار شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: مانور عملیاتی مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی به طور همزمان در بندر کنگان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۸۴۸
مانور مقابله با آلودگی نفتی و جستجو و نجات دریایی در بندر کنگان برگزار شد
 
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده با تاکید بر آمادگی بالای تیم‌های جستجو و نجارت دریایی و مقابله با آلودگی نفتی در خلیج فارس از اجرای مانور دریایی در بندر کنگان خبر داد و اظهار داشت: براساس سناریو تعیین شده با مشاهده آلودگی نفتی از سوی مسئول اسکله در بندر کنگان و اعلام به مرکز اضطرار در بندر، بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و کارشناس مربوطه و تیم مقابله با آلودگی به همراه تجهیزات لازم به موقعیت اعزام شدند.

وی بیان کرد: تیم مقابله با آلودگی با توجه به حجم و گستردگی میزان آلودگی اقدام به استفاده از بوم مهار کننده کرده و آلودگی ایجاد شده را به جهت گسترش پیدا نکردن محاصره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطر نشان کرد: تیم مقابله با آلودگی پس از محاصره آلودگی و با توجه به نوع آلودگی نسبت به پاکسازی به وسیله پد‌های جاذب اقدام و بعد از پاکسازی کامل و پس از یک ساعت تلاش بی وقفه عملیات با موفقیت به پایان رسید.

ارجمندزاده عنوان کرد: همزمان با انجام مراحل پایانی عملیات مقابله با آلودگی نفتی و طی دریافت پیامی از سوی یکی از شناور‌های درحال خروج از بندر کنگان مبنی بر مشاهده شخصی بر روی آب، بلافاصله هماهنگی لازم انجام شد و شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام شد.

وی اظهار داشت: با حضور شناور ناجی ۸ در موقعیت اعلام شده فرد مضطر از دریا نجات یافت و در اسکله بندر کنگان تحویل عوامل اورژانس شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار