۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

خیز حمل و نقل کانتینری برای جذب فنّاوری‌های جدید در سال ۲۰۲۱

صنعت حمل و نقل کانتینری برای ادامۀ رشد و افزایش فعالیت و همچنین پرکردن ظرفیت‌های خالی در سال ۲۰۲۱ چاره‌ای جز به کارگیری فنّاوری مبتنی بر اتوماسیون ندارد.
کد خبر: ۸۸۷۱۳
خیز حمل و نقل کانتینری برای جذب فنّاوری‌های جدید در سال ۲۰۲۱
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، بر اساس پیش‌بینی‌ها و نظرسنجی‌های مؤسسه Navis  (ارائه دهندۀ خدمات و تجهیزات فنّاوری) حمل و نقل کانتینری برای حفظ زنجیرۀ تامین باید  برنامه‌های زیر را به مرحله اجرا بگذارد البته به شرطی که موانع و چالش‌های پیشِ رو مانند سال ۲۰۲۰ آزار دهنده و غیر‌قابل کنترل نباشد.

سرمایه گذاری در فنّاوری‌های جدید:
اقدامات مربوط به رعایت پروتکل‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۰ باعث شد عملیات جابه‌جایی کالا توسط کشتی‌ها در ترمینال‌ها با مشکلات زیادی مواجه شود و خوشبختانه فنّاوری‌های نوآورانه بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را از پیشِ رو برداشت و اینک حمل و نقل کانتینری تا حدودی با خاطر آسوده به سال ۲۰۲۱ وارد می‌شود. طبق نظر‌سنجی مؤسسه Navis که به عنوان استراتژی‌های جدید با فنّاوری مبتنی بر cloud صنعت حمل و نقل کانتینری به دنبال یافتن راه‌حل‌های جدید برای حل مشکلات پیشِ رو است. بر اساس نظر‌سنجی‌های این مؤسسه ۷۹ درصد از پاسخ دهندگان از فنّاوری مبتنی بر cloud استقبال کرده اند و خواستار سرمایه گذاری در این بخش هستند.
"یونس آفتاب" مدیر ارشد مؤسسه  Navis در این زمینه گفت: روند فنّاوری مبتنی بر cloud در حمل و نقل کانتینری به طور گسترده‌ای در نتیجۀ بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ افزایش یافته است و انتظار می‌رود که این روند در سال ۲۰۲۱ ادامه یابد، زیرا برای افزایش فعالیت‌ها لازم و ضروری است.
وی افزود: در حال حاضر ترمینال‌ها به این نتایج دست یافته‌اند که می‌توانند همه وظایف را از طریق کنترل از راه دور انجام دهند که باعث ساده شدن جریان کار، کاهش هزینه‌ها و افزایش ایمنی کارکنان می‌شود و عملکرد مطمئن‌تر و پایدار‌تری را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد.

ظهور فنّاوری هوشمند برای تدارکات دریایی:
در سال ۲۰۲۱ فنّاوری‌های جدید می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل کنند که این کار به سود ذی‌نفعان مجموعه حمل و نقل کانتینری خواهد شد.
به گفتۀ مدیر ارشد Navis حدود ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان که فعالان بخش کانتینری هستند موافقت کردند هوش مصنوعی و استفاده از انواع فنّاوریِ جدید برای بهینه سازی فعالیت‌های کانتینری یک امر ضروری است و فنّاوری هوشمند به ترمینال‌ها کمک می‌کند تا نتایج عملیاتی بر اساس پیش‌بینی‎های انجام شده به نتایج استراتژیک نزدیک شوند.
تسریع میزان اتوماسیون در ترمینال‌ها‌: اتوماسیون چند سالی است که در صنعت حمل و نقل در حال افزایش است با این حال ترمینال‌ها با سرعت بیشتری به سمت فنّاوری روی می‌آورند تا بهره وری را بالا ببرند.
بر اساس نظر سنجی ۹۴ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند عملیات خودکار در ترمینال‌ها در سه تا پنج سال آینده الزامی و یک ضرورت خواهد بود همچنین ۷۰ درصد آن‌ها معتقدند اتوماسیون می‌تواند بهره وری را تا ۱۵ درصد و یا بیشتر افزایش دهد. از سوی دیگر با افزایش ایمنی عملیاتی ۸۲ درصدی، بیش از ۷۲ درصد هزینه‌های عملیاتی کمتر می‌شود که همه آن‌ها از بزرگترین مزایای تسریع در اتوماسیون است.

افزایش تمرکز بر عملیات پایدار:
در نیمه اول سال ۲۰۲۰ کاهش ترافیک در بنادر و پایانه‌ها در سراسر جهان باعث شد تا تأثیر مثبتی بر کیفیت هوا و محیط زیست داشته باشد و جهان حمل ونقل دریایی روند طولانی مدتی را شاهد بود.
انتظار می‌رود فنّاوری نوآورانه به منظور کمک به پایانه‌ها برای نظارت بر عملکرد بیشتر و استفاده از حمل و نقل ریلی به جای حمل و نقل جاده‌ای در حال افزایش باشد تا بنادر به نتایج پایدار‌تری دست یابند.
"اندی بارونز" مدیر ارشد Navis  در این زمینه گفت: بهره وری مصرف برق، برق‌رسانی و سوخت‌های سازگار با محیط زیست بخشی از مأموریت پایداری است. با این حال راه‌حل‌های نرم‌افزاری، هوشمند‌سازی کشتی‌ها، بکارگیری سوخت  کم سولفور و باتری‌های هیبریدی عامل مهمی برای کمک به پایانه‌ها برای دستیابی به اهداف پایدارتر است.
وی افزود: گرایشی که به سمت عملیات سبز‌تر از سال‌های قبل در بخش کانتینری وجود داشت اکنون همه را تحت تاثیر واقعیت‌های موجود قرار داده و نباید شاهد انتشار بیش از حد گاز‌های گلخانه‌ای باشیم و انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۱ توجه به محیط زیست  با بهره‌گیری از فنّاوری‌ها در استراتژی‌های زنجیرۀ تامین برجسته شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار