۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴

آمار نهایی تولید میگوی امسال به ۴۹ هزار تُن رسید

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات گفت: با اتمام عملیات برداشت میگو در استان‌های ساحلی کشور، مجموع تولید میگوی سال ۹۹ به ۴۹ هزار تُن رسید.
کد خبر: ۸۸۵۷۶
آمار نهایی تولید میگوی امسال به ۴۹ هزار تُن رسید
 
حسین عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اتمام عملیات برداشت میگوی در استان‌های ساحلی تولید کننده میگوی کشور، بیان داشت: آمار نهایی تولید میگوی سال ۹۹ در مجموع ۴۹ هزار تُن اعلام شده است.

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران، ادامه داد: امسال ۱۲ هزار هکتار از مزارع میگوی پرورشی در پنج استان ساحلی کشور زیر کشت رفته بود.

وی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با تولید ۲۳ هزار و ۷۰۰ تُن میگو در صدر تولید کنندگان امسال قرار داشت، تصریح کرد: ۲۳ هزار و ۶۰۰ تُن میگو به استان بوشهر و مابقی به استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و گلستان اختصاص داشته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: آمار تولید میگو در سال جاری در حالی است که سال گذشته ۴۶ هزار تُن میگوی پرورشی در کشور تولید شده بود.

وی با اشاره به شیوع بیماری لکۀ سفید در برخی از مزارع طی سال جاری، یادآور شد: با برداشت به موقع و تمهیدات لازم خوشبختانه امسال شاهد تلفات بسیار کمی بودیم.

عبدالحی با اشاره به شیوع گسترده بیماری در مزارع میگوی استان گلستان طی سال گذشته اظهار داشت: با اقدامات پیشگیرانه و تصمیم گیری مشترک با سرمایه گذاران بخش خصوصی و اداره دامپزشکی گلستان، امسال با کاهش تراکم مزارع تولیدی، هیچ گونه بیماری شیوع نیافت.

به گفته معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات، امسال در مجموع ۴۱۰ هزار تُن میگوی پرورشی در مزارع استان گلستان تولید شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش مزارع زیرکشت میگو در سال آینده گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۰ شاهد افزایش چشمگیر تولید میگوی پرورشی باشیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: بخش زیادی از میگوی پرورشی تولید شده کشور هر ساله به بازار‌های هدف صادر می‌شود و مابقی آن نیز در بازار داخلی توزیع می‌شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار