۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

حرکت به سوی اتوماسیون ضرورتی اجتناب‌ناپذیر

اتوماسیون برای ادامۀ رقابت در ترمینال‌ها طی سه تا پنج سال آینده ضروری است و موضوع اصلی کنفرانس CTAC ۲۰۲۰ در خصوص نحوۀ دستیابی به اتوماسیون تا سال ۲۰۳۰ بود.
کد خبر: ۸۸۴۶۷
حرکت ترمینال‌ها به سوی اتوماسیون ضرورتی اجتناب‌ناپذیر
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، یونس آفتاب مدیر ارشد فنی شرکت  Navis، در جریان سخنرانی اصلی خود در تاریخ یکم دسامبر در کنفرانس CTAC ۲۰۲۰ گفت: "هر چالش فرصتی جدید است. "

وی همچنین اعلام کرد: با وجود حوادث سال ۲۰۲۰ و بحران  کووید ۱۹ "تمایل زیادی به اتوماسیون و سرمایه گذاری وجود دارد".

یونس آفتاب در سخنرانی خود خاطرنشان کرد: اکنون نه تنها به سمت اتوماسیون، بلکه به سمت "هوشمندسازی" حرکت جدیدی شده است. اکثر تجهیزات موجود در بنادر و ترمینال‌ها از جمله وسایل نقلیه (AGV)، کامیون‌ها  و straddle carrier‌ها در حال حاضر اتوماتیک شده‌اند.

یونس آفتاب اشاره کرد: اکنون وقت آن است که فکر کنیم این تجهیزات برای بندر‌ها و ترمینال‌ها چه کار‌هایی می‌توانند انجام دهند. تجهیزات با داده‌هایی که به طور مداوم جمع‌آوری می‌شوند هوشمند می‌شوند. "تجهیزات اکنون در حال فکر کردن و هوشمندتر شدن هستند. " این بدان معناست که به عنوان مثال تجهیزات، قبل از برخورد یا ازدحام در ترمینال‌ها می‌دانند که چگونه عمل کنند. "

یونس آفتاب افزود: "در مورد اتوماسیون فقط به اتوماسیون تجهیزات فکر نکنید بلکه به عنوان اتوماسیون end-to-end فکر کنید. چیزی که همه چیز را کنار هم قرار می‌دهد. "

امروز ما شاهد دستگاه‌های اینترنت اشیا، هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشین (ML) و بلاکچین، اتاق کنترل، پذیرش cloud، و نرم افزار‌های مربوطه هستیم. گنجاندن همۀ این عناصر در یک راه‌حل اتوماسیون end-to-end باعث می‌شود پایانه‌ها از قدرت داده و دانش برای مشتریان و سهامداران بهره ببرند.

وی همچنین تأکید اساسی بر داده‌های جمع آوری شده توسط سیستم‌های خودکار داشت. در حالی‌که تجهیزات با اطلاعاتی که از طریق سنسور‌ها و ... جمع‌آوری می‌شود هوشمندتر می‌شوند، داده‌ها تنها در صورتی مفید هستند که به روش صحیح تفسیر و استفاده شوند.

یونس آفتاب  ادامه داد: "سفر به سوی اتوماسیون توسط داده‌ها هدایت می‌شود و شما باید در مورد طرح‌های اصلی عملکردی فراتر از حرکت در هر ساعت فکر کنید. "

برای کسانی که می‌خواهند سفر اتوماسیون خود را آغاز کنند، وی شروع با یک کار کوچک و با در نظر گرفتن طرح اولیه‌ای که باید انجام شود را پیشنهاد می‌کند: "در مورد تصمیم گیری خودکار به عنوان چیزی که به طور مداوم ادامه دارد فکر کنید. در مورد  تنظیمات در گزینه‌هایی که برای سخت افزار و نرم افزار انتخاب می‌کنید فکر کنید. آن‌ها را مدولار کرده و برای آینده آماده کنید.

"در پایان روز، تمام این‌ها تجربۀ بهترِ اپراتور را به همراه دارد. "

سیما جامعی – کارشناس ارشد حمل و نقل دریایی

منبع: Porttechnology
ارسال نظرات
آخرین اخبار