۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹

برگزاری آموزش های دریانوردی برای مددجویان بوشهر

برگزاری آموزش های دریانوردی برای مددجویان بوشهر
مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: دوره آموزش های دریایی در سال جدید از ابتدای آذر ماه برای 40 نفر از مددجویان  متقاضی و واجد شرایط توسط موسسه آموزشی کشتیرانی شعبه بوشهر آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۲۷۵

به گزارش مانا، احمد لطفی با اشاره به فعالیت‌ها و خدمات این نهاد برای اشتغال مددجویان در بخش دریا، اظهار داشت: از آنجا که فرصت‌های شغلی متعددی در بخش دریا و خدمات دریایی وجود دارد و این استان بیشترین مرز دریایی را با خلیج فارس دارا می‌باشد، توانمند سازی مددجویان در رشته‌های مرتبط به دریا و استفاده از ظرفیت‌های باقوه و بالفعل در این رشته در اولویت برنامه‌های اشتغال و خودکفایی این نهاد قرار دارد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر استفاده از ظرفیت مراکز و آموزشگاه‌های دولتی و غیر دولتی جهت ارائه آموزش‌های فنی، مهارتی و تخصصی در این بخش، افزود: سال گذشته در بخش آموزش‌های دریانوردی 45 نفر از مددجویان تحت حمایت آموزش دیده‌اند که با پرداخت تسهیلات و خرید قایق مشغول به کار شدند.

لطفی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره‌های آموزشی در سال جدید از ابتدای آذر ماه برای 40 نفر از مددجویان  متقاضی و واجد شرایط توسط موسسه آموزشی کشتیرانی شعبه بوشهر آغاز خواهد شد.

وی به اعلام نیاز شرکت‌ها و شناورهای تجاری مستقر در استان به کارجویان مهارت دیده این نهاد اشاره کرد و گفت: افراد آموزش دیده از طریق اداره کاریابی به این شرکت‌ها و صاحبان شناورهای تجاری معرفی و به کار گرفته می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در ادامه به معرفی بسته‌های تشویقی کاریابی پرداخت و افزود: کارفرمایانی که از مددجویان این نهاد جهت نیروی کار خود استفاده نمایند از بسته‌های حق بیمه تأمین اجتماعی سهم کارفرما و تسهیلات قرض الحسنه بانکی بهره مند خواهند شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد: از آنجا که بهره مندی از کلیه ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای استان در بحث اشتغال از برنامه‌های این نهاد است، با توجه به مطالعات و تحقیقات بعمل آمده در طرح جامع مزیت سنجی شهرستانی توسط کارشناسان اشتغال امداد، ظرفیت‌های متعدد استان جهت اطلاع عموم در سایت اینترنتی www.maziyatjob.emdad.ir جهت استفاده عموم قرار گرفته است و الگوی ایرانی اسلامی رفع بیکاری کشور توسط این نهاد در مدل‌های راهبری و هدایت شغلی  از الگوهای موفق ایجاد اشتغال در کشور است که به یاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط این مهم محقق خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار