۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمالی و شمال غرب خلیج فارس در دو روز آینده به شدت مواج و توفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۲۴۵
آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و توفانی است
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل داده‌های هواشناسی، آب‌های شمالی و شمال غرب خلیج فارس تحت تأثیر سامانه بارشی و وزش باد متلاطم بوده و احتمالاً ارتفاع موج تا دو متر می‌رسد.

وی صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را برای سفر‌های دریایی و صید و صیادی خطرآفرین توصف کرد و ازعموم قایق‌ها و شناور‌های سبک و متوسط خواست به دریا نروند.

سبزه زاری وزش باد نسبتاً شدید، مه صبحگاهی، رعد وبرق و بارش‌های پراکنده را پدیدۀ غالب جوی در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد.

شیلات خوزستان نیز صیادان را از رفتن به صیدگاه‌های شمال غرب خلیج‌فارس به علت شرایط نامساعد جوی برحذر داشت و از آنان خواست تا مساعد شدن شرایط جوی به دریا نروند.

شیلات خوزستان و دریابانی برای پیشگیری از حوادث دریایی، از تردد شناور‌های صیادی در آبراه‌های اروندرود و بهمنشیر جلوگیری می‌کند.

مدیریت بحران استان خوزستان در اطلاعیه‌ای از شناور‌های باری و قایق‌های تفریحی خواست به علت خطرآفرین بودن آب‌های خلیج فارس به دریا نروند.

شرایط جوی در مناطق ساحلی خوزستان و آب‌های شمال و شمال غرب خلیج فارس در هفتۀ گذشته نیز برای فعالیت شناور‌ها و قایق‌های صیادی نامناسب بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار