۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

بررسی اثر آروماتیک‌های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی‌های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از بررسی و مطالعات گسترده به منظور دست یابی به اطلاعات لازم در خصوص اثر آرومایتک‌های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۳۸

بررسی اثر آروماتیک‌های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس

ضیاء الدین الماسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به استقرار تعداد زیاد صنایع پتروشیمی در طول نوار ساحلی خلیج فارس، لذا احتمال آلودگی آبزیان از طریق ورود آلاینده های ورودی به این خلیج بسیار زیاد است.

مدیر کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از بررسی و مطالعات گسترده به منظور دست یابی به اطلاعات لازم در خصوص اثر آرومایتک های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس خبر داد.

وی ادامه داد: پروژه بررسی اثر آروماتیک‌های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس تا پایان سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان ساخت: پروژۀ بررسی اثر آروماتیک‌های چند حلقه‌ای بر آبزیان خلیج فارس با همکاری مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و دانشگاه تهران در حال انجام است.

الماسی اظهار امیدواری کرد: نتایج حاصل از این بررسی علمی نقش کمک کننده‌ای در حفاظت هر چه بیشتر از آبزیان خلیج فارس در مقابل ورود آلاینده هایی با منشأ پتروشیمی داشته باشد.

به گفته مدیر‌کل دفتر بررسی و مقابله با آلودگی های دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، بودجه این پروژه از محل سازمان حفاظت محیط زیست تامین می‌شود.

گفتنی است، خلیج فارس زیستگاه آبزیان متنوعی است که علاوه بر انواع ماهی‌ها، پستانداران دریایی و لاک پشت های دریایی را نیز شامل می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار