۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹

واردات نیم میلیون تُن روغن خوراکی از بندر امام تا پایان سال جاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از برنامه واردات ۵۰۰ هزار تُن روغن خام خوراکی در ماه‌های پایانی سال از طریق بندر امام خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۸۱۳۶
واردات نیم میلیون تُن روغن خوراکی از بندر امام تا پایان سال جاری
 
امید جهان‌نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه واردات روغن خام خوراکی از بندر امام طبق برنامه دارد و وقفه‌ای در واردات این کالای اساسی پیش نیامده است به مردم اطمینان داد کالا‌های اساسی با سرعت و دقت ادامه خواهد داشت.

هم اکنون ۱۳۰ هزار تن روغن خام  خوراکی در انبار‌های بندر امام وجود دارد افزود: انبار‌های روغن خام خوراکی در حال ارسال به کارخانه‌های تصفیه روغن در سراسر کشور است.

وی گفت: واردات کالا‌های اساسی از جمله روغن خوراکی و دانه‌های روغنی از بندر امام و سایر بنادر کشور به صورت روان ادامه دارد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با اشاره به اینکه شرکت بازرگانی دولتی ایران متولی و مسئول اصلی واردات چهار کالای اساسی شامل برنج، گندم، روغن و شکر است افزود: تخلیه کالا‌های اساسی از بنادر کشور سرعت گرفته است.

سال گذشته حدود ۱۴.۵ میلیون تُن کالا‌های اساسی از بندر امام وارد کشور شد. امسال نیز ۸.۷ میلیون تُن کالای اساسی از بندر امام وارد کشور شده است.

سالانه حدود ۵۰ میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در بندر امام به عنوان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران تخلیه و بارگیری می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار