۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران / رونق گردشگری دریای عمان با همکاری‌های بین‌المللی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان از توسعه توریسم دریایی سواحل مکران با همکاری کشور‌های منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۰۶۶
توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران / رونق گردشگری دریای عمان با همکاری‌های بین‌المللی
 
علیرضا جلال‌زایی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران علاوه بر جذب گردشگران داخلی می‌تواند زمینه ساز ورود گردشگران خارجی نیز باشد.

 مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در ادامه  افزود: جذب گردشگران خارجی در کنار حضور گردشگران داخلی از اهمیت بسیاری برای توسعه توریسم دریایی استان برخوردار است.

 وی با تاکید بر ضرورت توسعه توریسم دریایی در آب‌های عمان تصریح کرد: در همین راستا امیدواریم توسعه همکاری‌ها با کشور‌های همسایه به ویژه عمان، پاکستان و افغانستان نوید بخش تحقق این مهم و جذب گردشگران خارجی به سواحل مکران باشد.

 وی در ادامه به پروژه ساخت اکوکمپ‌های ساحلی و گردشگری با همکاری و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های گردشگری استان اشاره کرد و گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همواره از حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی استقبال و آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهد.

 به گفته این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان، ساخت این اکوکمپ‌ها با حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی محقق خواهد شد.

 جلال زایی در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته به زودی شاهد ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی در گام نخست در سواحل درک، چابهار و سپس سایر نقاط ساحلی استان خواهیم بود.

 مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: هدف اصلی از ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی، ایجاد فضایی در دل طبیعت و خارج از ساختار مدرن برای استفاده گردشگران و حضور در روستا‌ها و جامعه محلی طی سفر خود به سواحل مکران است.

 این مقام مسئول در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد اکوکمپ‌های ساحلی و دریایی در قالب بخشی از توسعه اکوتوریسم صورت می‌گیرد، اذعان داشت: به دنبال ایجاد شرایطی با اجرایی شدن این پروژه‌ها بر‌اساس استاندارد‌های روز دنیا هستیم.

جلال زایی اظهار امیدواری کرد: با رفع مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا و پس از ساخت اکوکمپ‌های ساحلی شاهد حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در نوار ساحلی دریای عمان و رونق توریسم دریایی در منطقه باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار