۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵

جذب بیش از ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند از جذب ۴۸.۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در نیمه نخست امسال در منطقه آزاد اروند خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۹۵۶
جذب بیش از ۴۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان سرمایه گذاری  خارجی در قالب پروژه‌های مصوب، نشان دهندۀ عملکرد مطلوب منطقه آزاد اروند با توجه به محدودیت‌ها و تنگنا‌های موجود است.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی را در نیمه نخست سال ۹۸ را حدود ۱.۵ میلیون دلار بیان کرد.

موسوی با بیان اینکه به رغم تمام مشکلاتی که در دنیا، کشور، استان و منطقه به دلیل شیوع بیماری کرونا و همچنین فشار‌های آمریکا به لحاظ تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد اروند مطلوب است اظهار داشت: جذب سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند نیز مطلوب بوده است.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند، میزان سرمایه گذاری داخلی در نیمه نخست سال جاری را هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این میزان سرمایه گذاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود ۴۴ درصد رشد را نشان می‌دهد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: اکثر این سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی، بازرگانی، خدماتی و تجاری بوده که توسط بخش خصوصی انجام شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم این روند رشد را حفظ کنیم.

تاکنون دست‌ِکم شرکت‌هایی از ۱۵ کشور جهان در منطقه آزاد سرمایه‌گذاری کرده‌اند. چین، تایلند، امارات متحده عربی، کویت، عمان، اوکراین، روسیه، هندوستان، برزیل و کره جنوبی در منطقه آزاد اروند سرمایه گذاری کرده اند.

منطقه آزاد اروند در محدوده‌ای به وسعت ۳۴ هزار هکتار در مناطقی از شهر‌های ساحلی آبادان، خرمشهر و جزیره مینو واقع است.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه ۱۳۸۴ فعالیت اقتصادی و تجاری خود را شروع کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار