۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳

درخواست ۱۶ سازمان از کشورهای آسیایی برای حل بحران خدمه با حذف ویزا

۱۶ سازمان مردم نهاد دریایی و صاحبان خطوط کشتیرانی طی نامه‌ای از کشور‌های آسیایی خواسته‌اند به منظور حل بحران تغییر خدمه ویزا را از رفت و آمد دریانوردان حذف کنند تا جهان بتواند بر این بحران غلیه کند.
کد خبر: ۸۷۹۰۱
درخواست ۱۶ سازمان از کشورهای آسیایی برای حل بحران خدمه با حذف ویزا
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در نامه‌ای که از سوی نمایندگان حمل‌و‌نقل دریایی و انجمن مالکان کشتی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله ILO ، ITF، بیمکو و ... خطاب به "Arthur Tugade" دبیر اداره حمل و نقل فیلیپین و"A. Empredad"، مدیر سازمان صنایع دریایی این کشور که دارای بیشترین تعداد دریانورد است نوشته شده، آنها خواستار اقدامات فوری در سطح ملی و جهانی برای حل بحران تغییر خدمه شده‌اند.

در این نامه آمده است: درحال حاضر بحران تغییر نکردن ۴۰۰ هزار دریانورد به دلیل محدودیت سفر یک بحران انسانی بوجود آورده است که از یک سو عده‌ای از دریانوردان نمی‌توانند به دیدار اقوام خویش بروند و از سوی دیگر بخشی از آن‌ها نمی‌توانند به کشتی ملحق شوند.

این انجمن‌ها و نمایندگان ضمن قدردانی  از دولت فیلیپین و سایر کشور‌های آسیایی به منظور بازگشایی بنادر از این دولت خواسته‌اند  در صورت امکان با حذف ویزا نسبت به اعزام آن‌ها اقدامات لازم به عمل آید و یا ویزا‌های موقت آنان مورد قبول واقع شود.

در ادامه این نامه آمده است: از دولت فیلیپین انتظار داریم ضمن همکاری  با کشور‌ها برای تغییر خدمه با استفاده از معافیت ویزا و یا ویزای موقت براساس کنوانسیون‌های IMO تسهیلات لازم را برای حل بحران انسانی که بیشتر آن‌ها در بنادر فیلیپین مستقر هستند، همکاری لازم را به عمل آورند.

از سوی دیگر مسئولان فیلیپینی می‌توانند ضمن مشورت با صنعت هواپیمایی این کشور و سایر کشور‌ها شرایط لازم را برای عبور موقت دریانوردان فراهم کنند.

در بخش دیگری از نامه نیز اشاره شده است در صورتیکه فیلیپین به چنین اقداماتی تن در داده و اجازه دهد دریانوردان از هر ملتی به کشور‌های خود بازگردند این کشور مورد تحسین جهانیان  قرار خواهد گرفت.

در این ارتباط به منظور حل این مشکل سعی خواهیم کرد از نفوذ دیپلماتیک خود در کشور‌ها استفاده کرده تا صنعت دریانوردی و اقتصاد دریایی دچار آسیب بیشتری نشود.

شایان ذکر است این نامه توسط سازمان‌ها و انجمن‌های  ECSA، ICS، ITF، ETF، CLIA، WSC، IMEC، Intermanager، INTERTANKO، INTERCARGO، IPTA، BIMCO، FONASBA، IMCA، IG Clubs و The Chartered Institute of Logistics و ... نوشته شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار