۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶

احداث پایگاه دریایی در بندر گوادر پاکستان

پاکستان یک پایگاه بزرگ دریایی در بندر گوادر احداث می‌کند.
کد خبر: ۸۷۸۸۵
احداث پایگاه دریایی در بندر گوادر پاکستان
 
به گزارش مانا،  روابط عمومی نیروی دریایی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: دریادار «ظفر محمود عباسی» فرمانده سابق طومار فرماندهی را به فرمانده جدید تحویل داد.
«ظفر محمود عباسی» در این مراسم گفت: در زمان تصدی فرماندهی نیروی دریایی، تأکید ویژه ما بر آمادگی رزمی و صلاحیت حرفه‌ای نیروها بود.
وی افزود: ناوگانی قوی برای بهبود توانایی‌های نیروی دریایی تدارک دیده شده و قرار است چهار ناوچه چینی طی چند سال آینده به این ناوگان اضافه شود. همچنین چهار ناو جدید ترکیه‌ای بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ به این ناوگان اضافه خواهد شد.
فرمانده سابق نیروی دریایی پاکستان ادامه داد: پروژه زیردریایی Hangor با همکاری چین با توافق ساخت چهار فروند زیردریایی در چین و چهار زیردریایی در پاکستان، جریان دارد و این زیردریایی‌ها طی چند سال آینده به پاکستان تحویل داده می‌شوند. 
«ظفر محمود عباسی» تصریح کرد: یک پایگاه بزرگ دریایی در بندر گوادر در حال احداث است تا انعطاف پذیری عملیاتی نیروی دریایی پاکستان در امتداد سواحل این کشور تقویت یابد.
لازم به ذکر است؛ دریادار «امجد خان نیازی» به عنوان فرمانده جدید نیروی دریایی پاکستان فعالیت خود را آغاز کرد.
دریادار «امجد خان نیازی» فرمانده جدید نیروی دریایی پاکستان در سال ۱۹۸۵ در شعبه عملیاتی نیروی دریایی پاکستان از دانشکده افسری فارغ‌التحصیل شد.
وی در طول این سال‌ها در پست‌های مختلف فرماندهی و ستادی خدمت کرده است.
وی به پاس خدماتش توانسته مدال‌های افتخار از جمله ستاره جرأت و ستاره بسالت دریافت کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار