۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲

انتقاد مشتریان از خط کشتیرانی فرانسه پس از حمله سایبری

در حالی‌که مهندسان فنّاوری اطلاعات خط کشتیرانی CMA CGM برای چندمین روز متوالی تلاش می‌کنند سیستم‌های خود را پس از یک حمله سایبری بازیابی کنند، اما این شرکت نسبت به روند پشتیبانی نامناسب مورد انتقاد شدید مشتریان قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۷۸۷۳
 
انتقاد مشتریان از خط کشتیرانی فرانسه پس از حمله سایبری
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در پی حمله سایبری به خط کشتیرانی  CMA CGM در حال حاضر مشتریان قادر نیستند نسبت به  ارسال ایمیل و یا رزرو کشتی اقداماتی را انجام دهند. نمایندگان حمل‌و‌نقل و حمل و نقل استرالیایی، شامل اتحادیه حمل‌و‌نقل و حمل‌و‌نقل (FTA) و انجمن حمل‌و‌نقل قله استرالیا (APSA) از شرکت مخابراتی National National Line که قادر نیستند ارتباط بین شرکت‌های حمل‌ونقل این کشور و خط کشتیرانی فرنسه را برقرار کنند، غرامت می‌خواهد.

"John Park" رئیس عملیات بازرگانی در FTA / APSA گفت: تا کنون چندین بار با مدیریت ارشد خط کشتیرانی فرانسه تماس گرفته‌ایم تا زمان برقراری ارتباط مجدد را جویا شویم، اما متاسفانه با یک پیام تکراری اضطراری" دوباره تماس بگیرید" مواجه می‌شویم. از سوی دیگر ارتباط  ایمیل  با این خط کشتیرانی قطع می‌باشد وی گفت: این کار باعث شده تا توانایی حمل و جابه‌جایی کانتینر‌ها را از دست بدهیم.

براساس این گزارش بسیاری از کارشناسان حمله به خط کشتیرانی فرانسه را با حمله به شرکت مرسک در سال ۲۰۱۷ مقایسه می‌کنند که توانست در مدت زمان کمتری نسبت به بهینه‌سازی سیستم اقدامات لازم را به عمل آورد و به حالت عادی باز‌گردد.

در همین حال "Lars Jensen" تحلیلگر حمل‌و‌نقل هوایی در این زمینه گفت: مبدأ و میزان حمله سایبری هنوز مشخص نیست و به نظر می‌رسد که توانایی بازگرداندن  به حالت عادی سیستم خارج از توان  سیستم امنیت اطلاعات CMA CGM باشد.

شایان ذکر است همزمان با حمله سایبری به خط کشتیرانی فرانسه سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO قربانی یک حمله سایبری پیشرفته علیه سیستم‌های IT شد و وب‌سایت و سایر خدمات مبتنی بر وب را تحت تأثیر شدید قرار داده است که در حال حاضر کارشناسان امنیتی دبیرخانه برای بازگرداندن سیستم‌ها تلاش می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار