۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱

ساختمان قدیمی اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر ثبت ملی شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر از ثبت ملی ساختمان قدیمی اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۶۷
ساختمان قدیمی اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر ثبت ملی شد
 
به گزارش خبرنگار مانا، سجاد پاک گهر در بازدید از بنای ثبت ملی اداره بندر و کشتیرانی خرمشهر، حکم ثبتی این بنا را در حضور مسئولان شهرستان قرائت کرد.

وی اظهار داشت: در طول سال‌های گذشته اقدامات ویژه‌ای را در راستای تهیه پرونده و ثبت ملی بنا‌ها به انجام رسانده بودیم که بر همین اساس بنای قدیم بندر خرمشهر در فهرست آثار دفاع مقدسی به ثبت رسید که مراتب ثبت این اثر و سیاست‌های مورد نظر وزارت میراث فرهنگی در خصوص این بنا به استاندار خورستان نیز ابلاغ شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر ادامه داد: هدف ما ثبت همه آثار باقی‌مانده از جنگ نیست بلکه هدف ثبت آثار و بنا‌هایی است که به لحاظ خاطره‌ای و شاخص‌ها دارای ارزش هستند که بر این اساس تاکنون چهار بنا در شهرستان خرمشهر به ثبت ملی دفاع مقدس رسیده‌اند.

ساختمان قدیمی اداره بندر وکشتیرانی خرمشهر یکی از سنگر‌های مهم دفاع رزمندگان اسلام از بندر خرمشهر در ایام روز‌های نخستین تهاجم رژیم بعثی عراق بود.

مجموعه بندری خرمشهر به همراه کل شهر خرمشهر پس از ۴۵ روز مقاومت جانانه در ۱۵ آباان ۱۳۵۹ به تصرف نظامیان متجاوز بعثی درآمد. سوم خرداد ۱۳۶۱ رزمندگان اسلام پس از محاصره خرمشهر، از سه جناح به این شهر حمله ور شدند و توانستند این شهر را طی یک نبرد سنگین از اشغال متجاوزان بعثی آزاد کنند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار