۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹

افزایش ۶۳ درصدی صید میگو در آب‌های خلیج فارس

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران از افزایش ۶۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۷۸۶۳
افزایش ۶۳ درصدی صید میگو در آب‌های خلیج فارس
 
به گزارش مانا، مختار آخوندی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس گشت تحقیقاتی انجام شده از سوی پژوهشکده میگوی، صید میگوی دریایی در سال ۹۹ در آب‌های استان‌های بوشهر و خوزستان از اواسط مرداد ماه آغاز و تا ۲۸ شهریورماه ادامه داشت.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اتمام جمع آوری آمار میگو‌های صید شده در دو استان مذکور از افزایش ۶۳ درصدی صید میگوی دریایی در آب‌های استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

وی یادآور شد: همچنین میزان میگوی صید شده در مقایسه با میانگین پنج ساله گذشته با افزایش ۴۶ درصدی و در مقایسه با میانگین ۱۰ ساله با افزایش ۳۷ درصدی همراه بوده است.

به گفته وی، هزار و ۹۹۶ تن میگوی دریایی توسط ۷۸۲ فروند شناور شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق در استان بوشهر صید شده که از این میزان ۷۹ درصد به صید گونه ببری و ۲۱ درصد به صید گونه سفید اختصاص داشته است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، از این میزان میگوی صید شده ۹۱ درصد سهم لنج‌ها و ۹ درصد سهم قایق‌ها بوده است.

وی در ادامه همچنین با اشاره به اتمام فصل صید تابستانه میگو در استان خوزستان گفت: صدی میگو در آب‌های خوزستان با هزار و ۳۸۶ تن به اتمام رسید که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش پنج درصدی همراه بوده است.

آخوندی خاطرنشان ساخت: از این میزان صید ۲۳ درصد به صید میگوی ببری، ۱۲ درصد به صید میگو سرتیز و ۶۵ درصد به صید میگوی سفید اختصاص داشته است.

مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: میگوی دریایی در آب‌های خوزستان توسط ۷۳۹ فروند لنج و ۲۹۴ فروند قایق امسال انجام شد.

وی اظهار داشت: صید پاییزه در آب‌های خوزستان از اوایل آبان ماه به مدت ۴۵ روز انجام خواهد شد.

آغاز صید میگو در آب‌های هرمزگان

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه همچنین از آغاز صید میگو در آب‌های هرمزگان از روز گذشته خبر داد و گفت: در آب‌های هرمزگان سه گونه موزی، سفید و خنجری صید می‌شود.

به گفته مدیر کل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات ایران، قایق‌ها در آب‌های هرمزگان مجوز صید میگو را ندارند و صید میگوی هرمزگان تنها توسط ۱۷۰ فروند لنج به مدت ۴۵ روز انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: پیش بینی می‌شود امسال حداقل هزار و ۲۰۰ تُن میگو در آب‌های استان هرمزگان صید شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار